Sztuczna inteligencja to mocny punkt sektora MŚP. Radzi sobie lepiej z AI niż duże firmy

Informacje o autorze

17 maja 2024
Udostępnij:

Małe i średnie firmy są w dużo większym stopniu przekonane do korzystania z AI niż duże przedsiębiorstwa. Tak wynika z najnowszego badania Salesforce.

sztuczna inteligencja

Ankietę przeprowadzono wśród 600 przedstawicieli środowiska IT. Aż 95% spośród specjalistów IT pracujących w sektorze MŚP deklaruje, że czuje się pewnie w wykorzystywaniu w swojej pracy generatywnej sztucznej inteligencji. Co więcej, widzą oni w AI szansę na wygenerowanie wzrostu przychodów firmy. 

Warto przeczytać: Francuski startup AI otrzymał 35 mln dolarów. UiPath inwestuje w Holistic

Sztuczna inteligencja sprawdza się w mniejszych firmach

Wyniki badania pokazują, że rola sztucznej inteligencji zależy od wielkości firmy. W przypadku sektora MŚP umożliwia zdobycie lepszego wglądu w biznes. To znacząco może poprawić przychody firmy. Duże przedsiębiorstwa przeważnie wykorzystują AI do automatyzacji rutynowych zadań. Pomaga to w zwiększeniu wydajności pracy. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa sztuczna inteligencja jest w nim w stanie zapewnić poprawę jakości obsługi klienta.

Wdrożenie AI wyzwaniem w dużych firmach

Problemy przy wdrożeniu sztucznej inteligencji aż pięciokrotnie częściej pojawiają się w dużych firmach. Do ich najczęstszych rodzajów należą równoważenie szybkości, wartości biznesowej i bezpieczeństwa. Specjalistów IT w dużych firmach martwi również szczególnie to, czy infrastruktura bezpieczeństwa i zarządzania danymi jest gotowa do wprowadzenia innowacji. Dzięki temu niewątpliwie AI staje się narzędziem przewagi MŚP nad ich większą konkurencją.

„Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse małych i średnich firm. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, która przejmuje większość powtarzalnych, a czasem żmudnych zadań w ramach w pełni połączonego pakietu produktów, zespoły MŚP nagle mają więcej czasu na bardziej strategiczną i wartościową pracę, taką jak nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami i partnerami. W rezultacie mogą działać równie szybko – lub szybciej – niż większe firmy, jednocześnie znacznie poprawiając jakość obsługi klienta” – komentuje Kristopher Billmaier, dyrektor generalny Salesforce Starter Suite.

Warto przeczytać: Elastyczne formy współpracy są coraz popularniejsze. Korzysta z nich większość firm w Polsce

Polecamy

Więcej w tym dziale: