Choć Polacy nadal deklarują chęć otwierania własnych działalności gospodarczych, to tylko część z nich jest gotowa zrobić to w najbliższym czasie. Intermarché i Bricomarché publikują swój pierwszy Indeks Przedsiębiorczości.
Intermarché oraz Bricomarché, we współpracy z SW Research, przygotowały pierwsze badanie, które nazwano Indeksem Przedsiębiorczości. Wyniki pokazują jakie obecnie trendy panują wśród przedsiębiorców. Polacy nadal deklarują chęć otwierania własnego biznesu, jednak tylko część z nich jest gotowa na taki krok. Z ankiety wynika, że jedynie 2,7% osób zdecyduje się na założenie własnej działalności w najbliższych czasie.
„W ramach „Indeksu Przedsiębiorczości” Intermarché i Bricomarché przyjrzeliśmy się bliżej między innymi: czynnikom motywującym Polaków do zakładania biznesów, barierom hamującym ich przed zdecydowaniem się na wybór tej ścieżki rozwoju, a także najchętniej wskazywanym branżom i modelom biznesowym potencjalnej działalności” – powiedział Marek Sawa, Członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, która odpowiada za rozwój marek Intermarché i Bricomarché w Polsce.
Największą motywacją do założenia własnego biznesu pozostaje chęć niezależności, czego nie daje praca na etacie. Najchętniej wybieraną branżą jest handel, choć popularnością cieszą się również technologie informatyczne. Blisko 67% respondentów deklaruje tradycyjny model działalności.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)