MamBiznes.pl

Jak promować biznes w internecie? Trendy na 2016 rok

Pobieranie danych ...

Kolejny rok mobile rok analityki internetowej, content marketingu, eksperymentów, nowych możliwości w kampaniach PPC, a przede wszystkim niesamowitych zmian w wynikach wyszukiwania Google. Jaki będzie ten 2016 rok w e-marketingu? Warto przyjrzeć się temu już teraz.


Zarówno marketingowcy, managerowie odpowiadający za budżety reklamowe, jak i sami przedsiębiorcy doskonale wiedzą, jak dynamicznie zmienia się e-marketing. Praktycznie każdego dnia możemy usłyszeć o nowych pomysłach i rozwiązaniach, a zmieniające się trendy nakazują nam przekalkulowanie swoich działań tak, aby sprawnie przekuć prowadzone kampanie na efekty sprzedażowe. Sprawdźmy, na co zwrócić szczególną uwagę w nadchodzącym roku.

Marketing mobilny na topie

Rok 2016 nadal będzie rokiem marketingu mobilnego. Badania wskazują jasno, iż urządzenia mobilne zyskują coraz większy udział w konsumpcji Internetu. Warto to wykorzystywać szczególnie w kampaniach o charakterze wizerunkowym, gdzie naszym głównym celem jest budowanie świadomości marki. Okazuje się bowiem że w większości przypadków smartfony i tablety służą do przeglądania różnorodnych ofert. Samej akcji zakupowej użytkownicy dokonują jednak z komputerów. Dlaczego? Za pomocą urządzenia mobilnego bardzo trudno dokonać zakupu. Warto więc optymalizować ruch mobilny nieco inaczej np. zakładając cele tj.: wykonanie telefonu, pozostawienie mejla, zapisanie do newslettera czy przesłanie sobie linka do produktu.     To powinno nam pomóc w efektywnym wykorzystaniu ruchu z urządzeń mobilnych.

Postaw na analitykę internetową

Często zachodzące w marketingu internetowym zmiany, a także mnogość stosowanych rozwiązań czy dostępność różnorodnych narzędzi, sprawiają iż optymalizacja realizowanych działań jest rzeczą bardzo trudną. Coraz większego znaczenia nabiera więc analityka internetowa polegająca na przetwarzaniu dużej ilości danych o użytkownikach Internetu, ale nie tylko. Eksperci zachęcają również do pozyskiwania informacji o klientach dokonujących zakupów offline i importowaniu ich do narzędzi tj.: Google Analytics. Jednocześnie warto założyć tzw. User ID dla logujących się na naszą stronę użytkowników, co pozwoli dokładniej śledzić ich zachowania. Warto integrować dane z CRM-a z danymi z Google Analytics. Wnikliwa analiza wszystkich tych informacji pozwoli nam na trafną atrybucję, czyli przesuwanie budżetów reklamowych do kanałów, które mogą wygenerować nam największą sprzedaż.

Coraz więcej możliwości w Kampaniach PPC

Już w tym roku mogliśmy zaobserwować niesamowite możliwości reklamowania, jakie udostępnił nam Facebook. Reklamy Multiproduct Ads, remarketing, retargeting, Custom Location, Local Awareness, Lead Ads oraz wiele innych. Jednocześnie coraz więcej opcji daje nam system reklamowy Google AdWords, dzięki któremu możemy precyzyjniej docierać do swojej grupy docelowej i poszukiwać klientów w całym Internecie. Z pewnością godnymi uwagi opcjami do przetestowania w 2016 roku będą Dynamic Search Ads oraz Dispay Search Keywords. Tego rodzaju reklamy stanowią doskonałą możliwość uzupełnienia kampanii reklamowej w AdWords, przy czym DSK stanowi optymalne rozwiązanie dla reklam typu Display. Jest bowiem nieco tańsze, a reklamy osiągają większe zasięgi. Warto zainteresować się tego rodzaju rozwiązaniami i skontaktować się ze swoim konsultantem Google w celu uruchomienia testowej kampanii.

Niesamowite wyniki wyszukiwania Google

Rok 2016 przyniesie ze sobą najprawdopodobniej zupełnie nowy obraz wyników wyszukiwania Google, które oparte zostaną na wyszukiwaniu semantycznym. Gigant wyszukiwania już od dawna pracuje nad tzw. sztuczną inteligencją, która pozwoli wyszukiwarce myśleć tj. jej użytkownik. Google będzie badał intencje internauty już na etapie wpisywania zapytania do wyszukiwarki. W momencie kiedy wpiszemy nasze zapytanie otrzymamy odpowiedź ogólną, a po prawej stronie, w tzw. Konwledge Bar, otrzymamy poszerzoną informację. Jak działać w takich wynikach wyszukiwania? Prawdopodobnie ważne będzie tworzenie contentu na stronie, który w wyczerpujący sposób będzie rozwiązywał problem użytkownika, wtedy zyskujemy szansę, że nasza strona będzie odpowiedzią na to, czego ten użytkownik szuka.

Zaprezentowane powyżej trendy jednoznacznie wskazują, że nadchodzący 2016 rok przyniesie wiele wyzwań, jak i możliwości dla e-marketingu. Już teraz warto wnikliwie obserwować zachodzące zmiany, a także w miarę możliwości testować poszczególne rozwiązania. Tylko takie działania pozwolą nam profesjonalnie podejść do tematu, wdrażając świeże i skuteczne pomysły do naszych działań marketingowych. 

 – Ile warto zapłacić za klienta w Google AdWords?

– Wynik jakości Google Adwors: fakty i mity

Dagmara Szkudlarek-Nowatkowska 

Pobieranie danych ...