Zadbaj o swój SEO PR
SEO PR to połączenie internetowych działań SEO i PR. Podstawą działań SEO PR jest odpowiednia optymalizacja materiałów informacyjnych, na które chcemy kierować internautów. Dzisiaj użytkownicy internetu sami poszukują dodatkowych informacji o nas czy o naszym produkcie lub usłudze. Zadbaj więc o własny SEO PR.
Wizerunek w Internecie ma dzisiaj ogromne znaczenie, a już w szczególności gdy nasze usługi są prowadzone w sieci. Często możemy spotkać próby zdyskredytowania czy nawet wręcz oczerniania naszej firmy czy osoby – głównym celem SEO PR jest promowanie pozytywnych opinii w wynikach wyszukiwania.
Świadomość użytkowników Internetu
Użytkownicy szukający informacji o nas, co raz częściej wpisują w wyszukiwarkę Google frazy tj.:
• nazwa firmy
• nazwa firmy opinie
• nazwa firmy praca opinie
• nazwa produktu opinie
• nazwa produktu jakość
• imię nazwisko
• imię nazwisko opinie
• imię nazwisko wypowiedzi
Możemy być pewni, że jeżeli na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania pojawią się negatywne opinie o naszej firmie, potencjalny klient skieruję się do konkurencji. Nie tyczy się to oczywiście tylko firm. Przypuśćmy, że jesteśmy freelancerem lub szukamy właśnie pracy – mało profesjonalne wypowiedzi czy nawet nasze prześmiewcze komentarze na forach sprzed kilkunastu lat, nie świadczą o nas dobrze jako specjaliście czy ekspercie w danej branży. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej jeżeli na czołowych pozycjach pojawiają się odnośniki do stron obrazujących naszą fachowość i solidność. Mogą to być:
• profile na portalach biznesowych, np. goldenline.pl czy linkedin.com
• artykuły eksperckie, których jesteśmy autorami
• informacje prasowe z ważnych wydarzeń naszej firmy
• publikacje w których widnieje nasz komentarz
Jeżeli nie mamy takich kont czy wpisów, warto się o nie postarać i zainwestować swój czas i pieniądze. Takie wpisy świadczą o naszym profesjonalizmie i często decydują o nowym zleceniu czy nawet nowej pracy.
SEO PR, a klasyczne pozycjonowanie
Pozostaję nam jeszcze kwestia pozycjonowania takich wpisów. Często sama optymalizacja treści wystarczy nam do osiągnięcia czołówki na pożądane frazy. Jednak nie zawsze jest to takie proste. Wbrew pozorom, ale np. wątki ze znanych i popularnych for dyskusyjnych (np. forum.gazeta.pl) są czasami trudne do wyprzedzenia – szczególnie te negatywne, które bardzo często są naturalnie linkowane przez użytkowników. Wtedy tak naprawdę jedynym wyjściem jest poszukanie profesjonalnej osoby lub firmy zajmującej się SEO. Należy pamiętać, że inwestycja w takie działania przynosi nam nieocenione korzyści w kreowaniu wizerunku naszej firmy czy osoby.
– 7 grzeszków SEO właścicieli stron www
– SEO czy Google Adwords; wady i zalety
Wojciech Przekop
SEO Manager / managerseo.pl