Założenie sklepu internetowego to prosty i tani sposób na sprzedaż towarów i usług online, który pozwala rozszerzyć działalność firmy na skalę globalną. Specjaliści PKO Banku Polskiego podpowiadają, jak samodzielnie stworzyć sklep internetowy.
Coraz więcej firm sprzedaje swoje produkty w wirtualnej przestrzeni, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy chętniej niż kiedyś robią zakupy, nie wychodząc z domu. Uruchomienie platformy prezentacji i sprzedaży towarów oraz usług online, nie wymaga nawet pomocy specjalistów – w internecie można dziś znaleźć wiele rozwiązań, dzięki którym samodzielne zakładanie sklepu internetowego będzie szybkie i proste.
Tego typu możliwości oferuje m.in. platforma e-Sklep udostępniona przez PKO Bank Polski, przy współpracy z Shoplo. Wystarczy otworzyć PKO Konto Firmowe, by zaprojektować i uruchomić własny sklep online.
Jak założyć sklep internetowy? Specjaliści PKO Banku Polskiego wskazują na pięć głównych kroków:
Krok 1 – Analiza rynku i konkurencji
Warto przemyśleć, czym e-sklep ma przyciągać klientów. W tym celu należy zbadać, na co jest popyt, lub jakich produktów czy usług brakuje i zweryfikować aktualną ofertę konkurencji oraz sposób jej prezentacji.
Krok 2 – Wybór domeny i hostingu (utrzymanie serwera).
Wybierając usługi hostingowe, warto zwrócić uwagę na takie parametry jak: liczbę stron (domen), miejsce na serwerze, transfer, poczta i konta e-mail. Duże znaczenie ma również szybkość hostingu, rodzaj serwera, przepustowość łącza serwera, bezpieczeństwo hostingu czy limity ilości i wielkości bazy danych.
Krok 3 – Wybór platformy e-commerce
Sklep w internecie wymaga dobrej platformy e-commerce. Do wyboru są rozwiązania open source oraz platformy abonamentowe jak np. Shoplo, które nie wymagają instalacji na własnym serwerze czy nawet hostingu.
Krok 4 – Konfiguracja sklepu.
Przy zakładaniu sklepu internetowego, warto pamiętać, by miał on zachęcającą grafikę, dostosowaną do grupy docelowej. Należy również przetestować działanie sklepu i samodzielnie przejść przez proces składania zamówienia i płatności. Proces ten powinien być jak najprostszy, a formularze jak najkrótsze – im mniej danych klient musi wprowadzić, tym lepiej.
Krok 5 – Promocja
Aby dobrze wypromować sklep w internecie, trzeba skupić się na pozycjonowaniu i marketingu. Warto więc, z jednej strony zadbać o efektywne SEO, dzięki którym dane produkty będzie można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google.
Z drugiej, należy skupić się na tzw. content marketingu (marketingu treści), czyli ciekawych publikacjach w internecie, które wpłyną na przyszłą konwersję w sklepie. Mogą to być artykuły, webinaria, podcasty, infografiki, poradniki itd. Dobrym źródłem ruchu dla sklepu internetowego są też przyciągające uwagę posty w mediach społecznościowych.
Budowa e-Sklepu – jak założyć własny sklep internetowy dzięki PKO Banku Polskiemu i Shoplo?
PKO Bank Polski oferuje swoim klientom możliwość założenia sklepu internetowego z poziomu bankowości elektronicznej na platformie Shoplo. Wystarczy zalogować się do iPKO i w zakładce Moja firma kliknąć w e-Sklep.
Procedura jest prosta: podajesz nazwę sklepu, adres e-mail i ustalasz hasło. Witryna o takiej nazwie zacznie funkcjonować, o ile tylko wybrana domena jest dostępna. Klienci mogą przy tym korzystać z dowolnych szablonów lub wykorzystać własne pomysły, jak stworzyć witrynę sklepu internetowego. Następnie dodajesz produkty, ustalasz metody płatności oraz dostawy – i sklep zaczyna działać.
Prowadzenie e-Sklepu nie wymaga żadnej wiedzy informatycznej, więc jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego, kto chciałby szybko założyć sklep w internecie, ale nie ma czasu na zgłębianie fachowej wiedzy na ten temat.
Najtańszy abonament w e-Sklepie kosztuje 49 zł miesięcznie, ale klienci PKO Banku Polskiego w ramach współpracy otrzymują bezpłatnie 3 miesiące na prowadzenie e-Sklepu na platformie Shoplo. Przez ten czas mogą testować rozwiązanie, nie ponosząc kosztów abonamentu.
Materiał partnera
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)