W ubiegłym roku pojawiło się dużo nowych internetowych sklepów z odzieżą używaną, ale my na brak popytu nie narzekamy. Miesięcznie zaopatrujemy się w około 150-250 kg odzieży – mówi Marta Wlazińska, właścicielka internetowego sklepu z odzieżą używaną Loompex.pl.
Kiedy zdecydowała się Pani na uruchomienie internetowego sklepu z odzieżą używaną? Skąd pomysł na na Loompex.pl?
Ile kapitału wymagało uruchomienie biznesu?
Na start potrzebowaliśmy około 50 tysięcy zł.
Wydaje się, że głównym czynnikiem decydującym o powodzeniu takiego biznesu jest asortyment. Gdzie się Państwo zaopatrujecie? Skąd kontakty do tych hurtowników?
W początkowej fazie projektu nawiązaliśmy współpracę z jedną hurtownią, która była w miarę blisko naszej działalności (zminimalizowanie kosztów paliwa dojazdów etc). W swojej ofercie miała możliwość wyboru pojedynczych rzeczy prosto z wieszaka. Jednak w przeciągu pierwszych trzech miesięcy zaczęliśmy poszukiwać także innych źródeł towaru. W chwili obecnej zaopatrujemy się w około 5-6 hurtowniach, gdyż każda z nich oferuje inny rodzaj towaru ( inaczej pakowany – inny asortyment). Kontaktów wyszukujemy sami. Sprawdzamy nowe oferty i staramy się ciągle poszerzać nasz asortyment.
Czy dysponujecie własnym magazynem gdzie składowana jest odzież? Jak to wygląda od od strony logistycznej/organizacyjnej?
Biuro/magazyn jest podzielony mniej więcej na 4 części. Pierwsza – gdzie rzeczy dodane do sklepu są przez nas segregowane i dzielone oraz układane na poszczególny asortyment. Drugą część stanowią rzeczy ” do obróbki” czyli produkty, które nie są jeszcze dodane do sklepu i czekają na swoją kolej. Następna część to miejsce to robienia zdjęć. Otatnia czwarta – to miejsce biurowe oraz wszelkie rzeczy do pakowania i wysyłki towaru.
Ile kg odzieży sprowadzacie miesięcznie?
Miesięcznie zaopatrujemy się w około 150-250 kg odzieży. Ilość zamawianego towaru zależy od sezonowości oraz popytu, a także ilości miejsca na naszym magazynie.
Czy jest zainteresowanie taką formą zakupów odzieży używanej?
Sklep prowadzimy już prawie 4 lata i przez ten czas nie narzekaliśmy na brak zainteresowania. Kiedy zaczynaliśmy podobnych sklepów na rynku było niewiele (wyłączając sklepy sprzedające odzież typy Vintage). Mimo to pierwszy rok był najtrudniejszy i wymagał od nas sporo czasu, by rozreklamować loompex.pl.
W chwili obecnej w dużej części bazujemy na stałych klientach, których udało się nam pozyskać w przeciągu tych lat. Codziennie dochodzą także nowi klienci, co nas bardzo cieszy. W ubiegłym roku pojawiło się dużo nowych internetowych sklepów z odzieżą używaną a mimo to nie narzekamy na brak popytu.
Czy dla klientów nie jest problemem fakt, że w sieci nie można przymierzać ubrań?
Dla naszych klientów brak możliwości przymierzenia ubrań nie stanowi problemu, gdyż przyjmujemy reklamacje i zwroty. Jeśli dana rzecz nie pasuje lub klient nie trafił z rozmiarem może śmiało odesłać produkt, a my odsyłamy pieniądze.
Jak wygląda polityka cenowa? Czy tu podobnie do punktów offline im bliżej końca tygodnia tym taniej ze względu na mniejszy wybór?
W porównaniu do sklepów stacjonarnych w naszym sklepie dostawa nowego towaru jest 5 razy w tygodniu. W weekendy oraz święta staramy się robić promocje oraz wyprzedaże towaru.
Z perspektywy czasu proszę powiedzieć jakiego rodzaju odzież jest najchętniej kupowana? Co jest sprzedawane bez problemu?
Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że wszystko zależy od sezonu, pogody i pory roku. Zima i jesień – to spodnie, swetry, kurtki i płaszcze, natomiast lato i wiosna to sukienki , bluzki i stroje kąpielowe. Bez problemu schodzą też wszelkie dodatki typu biżuteria, okulary, torebki czy też buty ( choć musi to być towar najwyżej klasy – który ciężko „zdobyć” :))
Proszę wymienić czynniki, które w tym biznesie decydują o powodzeniu?
Przede wszystkim pracowitość, systematyczność, uczciwość oraz profesjonalna obsługa. W drugiej kolejności dobry towar i stali klienci 🙂