Przycisk „lubię to” to symbol Facebooka. Sieć sklepów C&A w Brazylii postanowiła przenieść „like-i” z internetu do realu. Popularna marka stworzyła drukowany magazyn reklamowy, którego czytelnicy mogą polubić dany produkt za pomocą przycisków wbudowanych na wydrukowanych stronach.
Publikacja „Like AD” wysyłana jest osobom, które zapisały się na Facebooku. Strona magazynu zawiera dwie propozycje modowe, przy których umieszczone są przyciski do głosowania. Każdy egzemplarz ma wbudowany chip, który połączony jest z kontem danego czytelnika na serwisie społecznościowym. Gdy czytelnik „Like AD” uzna, że jakąś propozycję odzieży warto polubić naciska palcem charakterystyczną grafikę z kciukiem. Zaświecona dioda LED jest sygnałem, że głos został oddany prawidłowo. W ten sposób automatycznie informacja o „like-u” przekazywana jest z realu na Facebooka oraz do sklepu C&A. Polubiony strój widzą także znajomi użytkownika
Gazeta reklamowa „Like AD” jest dziełem agencji marketingowej DM9DDB i powstała we współpracy z Microsoft oraz Tim Brasil.
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl