Sportano jest internetowym sklepem sportowym. Klientom udostępnia sprzęt sportowy, odzież, obuwie i akcesoria ponad 800 marek. Asortyment dostępny w sklepie przeznaczony jest praktycznie do każdej aktywności fizycznej. Twórcą sklepu jest Marcin Grzymkowski, dawny właściciel marki eObuwie. Sklep Sportano wystartował w 2021 roku. Obecnie oferuje swoje usługi na rynkach 12 europejskich krajów między innymi Polski, Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Grecji oraz Bułgarii.
Warto przeczytać: Zaczynał od jednego lokalu, dzisiaj ma ich około 160 w całej Europie. Sieć salonów tatuaży VEAN TATTOO planuje zdecydowanie więcej
bValue Growth inwestorem Sportano
Rozwój usług z pewnością ułatwi pozyskanie nowego inwestora. Jest nim fundusz bValue Growth. To podmiot, który swoje środki kieruje na wsparcie dynamicznie rosnących firm z Europy Środkowo-Wschodniej o dużym potencjale wzrostu. Szansę na sukces Sportano przedstawiciele funduszu widzą w szerokiej ofercie, doskonałej obsłudze klienta oraz zautomatyzowanych procesach logistycznych. Według informacji, które Marcin Grzymkowski udzielił Pulsowi Biznesu, fundusz zainwestuje w Sportano kilkadziesiąt milionów złotych. W zamian otrzyma kilkanaście procent udziałów firmy.
Celem Sportano jest umocnienie swojej pozycji na rynkach, na których już funkcjonuje. Plusem tej strategii jest fakt, że klienci z różnych krajów mają odmienne zapotrzebowanie na asortyment sklepu. Dzięki temu prowadzi on szerszą asortymentowo sprzedaż. Firma nie ogranicza się jedynie do rynku e-commerce. W Warszawie działa reprezentacyjny stacjonarny sklep Sportano. W przyszłości niewykluczone jest otwarcie kolejnych. Na razie jednak chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 300 mln zł. W roku 2023 jej poziom to 188 mln zł.
Źródło grafiki: Booksy.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)