Grupa Żabka zaprezentowała swoje najnowsze wyniki finansowe. W drugim kwartale 2025 roku udało się osiągnąć zysk netto w wysokości 192 mln zł wobec 179,1 mln zł konsensusu. Z kolei EBIT wyniósł w tym okresie 533 mln zł (konsensus 498,5 mln zł).
„Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego” – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka w komunikacie prasowym.
Grupa Żabka z planami dalszej ekspansji
Podmiot ma więc solidne podstawy, by kontynuować realizację ambitnych założeń. Mowa o liczbie 1300 nowych sklepów w Polsce i Rumunii w całym 2025 roku. Grupa Żabka jest na dobrej drodze, by ten cel osiągnąć. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku udało się otworzyć ponad 800 nowych placówek.
„Wewnętrznie spółka koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży porównywalnej dzięki skutecznym strategiom handlowym i inicjatywom angażującym klientów. Ponadto dalsza rozbudowa sieci sklepów ma przyczynić się do wzrostu przychodów, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny w utrzymaniu rentowności zarówno w nowych, jak i istniejących lokalizacjach” – napisano w komunikacie prasowym.
Jednym z zakończonych już działań zwiększających rentowność sklepów był montaż pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach w czerwcu. Dzięki temu oferta posiłków „Prosto z pieca” może być rozwijana w całej Polsce. Przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych.
Sprzedaż do klienta końcowego w pierwszych sześciu miesiącach roku osiągnęła 14,8 mld zł, To o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)