MamBiznes.pl

Badanie rynku na własną rękę – poznaj swego klienta

Pobieranie danych ...

Z założeniem własnej działalności gospodarczej wiąże się często ryzyko niepowodzenia całej inwestycji. Nie zawsze dobry pomysł na tzw. biznes gwarantuje zysk. Dobry pomysł to przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, do których chcemy dotrzeć, którym chcemy zaoferować swoje usługi lub produkty.

Poznaj pole manewru

To środowisko, w którym zamierzamy rozpocząć swą działalność wyznacza nam pole manewru produktami, a często kształt i formę produktu. Nie zawsze stan ogólnokrajowej gospodarki wyznacza nam drogę do sukcesu bądź zapewnienie sobie wystarczającego zysku. Od wielu czynników zależą powodzenie naszej inwestycji. Dlatego ważnym jest zdecydowanie się na charakter działalności i na odbiorców, do których zostanie ona skierowana. Nie zawsze można skoncentrować się na jednostkowym kliencie. Często jest tak, że stając się producentami półproduktów możemy więcej zyskać. Wówczas liczy się popyt innych przedsiębiorstw na dany produkt czy usługę. Jednak i tak zależy to od popytu ze strony indywidualnego klienta. Kluczem do rozwoju gospodarki jest więc zaspokajanie jego potrzeb. Nie jest to łatwe, bowiem nie zawsze możemy utożsamić go z samym sobą. Nie zawsze nasze potrzeby pokrywają się z potrzebami innych. Jeżeli zdecydowaliśmy się na otworzenie własnego interesu tzn. że już czymś się różnimy, np. umiejętnością podejmowania ryzyka i chęcią zmiany własnego życia. Większość klientów też zmiany oczekuje, oczywiście na lepsze i to z jak największą gwarancją, ale nie potrafi podjąć odpowiednich działań. Dlatego trzeba dawać im namiastki zmian. Są to między innymi nowe kosmetyki, nowe ubrania, nowe samochody, mieszkania itd. W zależności od zamożności klientów zmienia się charakter usług i produktów, których oczekują. Badanie rynku, które najprościej jest zlecić firmą się tym zajmującym, ma na celu odkrycie zależności ekonomiczno – psychologicznych. Pomijanie tego faktu jest często przyczyną upadku firm. Interesowanie się potrzebami klientów, sposobami ich postępowania na rynku jest podstawą sukcesu firmy. Ale zacznijmy od początku, bardziej systematyzując czynniki rządzące popytem.

Czynniki środowiskowe

Należą do nich między innymi:

Czynniki psychologiczne

Należą do nich między innymi:

Czynniki demograficzne

Należą do nich między innymi:

Czynniki ekonomiczne

Należą do nich między innymi:

Ze względu na powyższe kwestie nie żałuj też czasu na rozmowę z tymi, którzy są zainteresowani kupowaniem usług czy produktów. Może oni podpowiedzą Ci, co można wprowadzić nowego, czego oczekują od produktów tej klasy, a co im absolutnie nie odpowiada. Swobodna rozmowa może przynieść więcej niż dogłębne studium.

Pobieranie danych ...