MamBiznes.pl

Czy muszę podawać pracodawcy swój NIP?

Pobieranie danych ...

W zeszłym roku pracowałem przez kilka miesięcy, przy czym nie podałem pracodawcy swojego nr NIP, ponieważ jeszcze go nie posiadałem. Czy w tym przypadku poniosę ja obowiązek uiszczenia tego podatku? Czy mogę jeszcze pracodawcy zgłosić mój nr NIP?

Numer NIP należy podać pracodawcy jak najszybciej. Numer NIP to numer identyfikacji podatkowej nadawany przez urząd skarbowy w ramach Krajowej Ewidencji Podatkowej. Obowiązkowi ewidencyjnemu podlegają osoby fizyczne, osoby prawne i inne podmioty, które są podatnikami oraz płatnikami podatków, a także składek na ubezpieczenie społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne – innymi słowy osoby, które podjęły zatrudnienie. Pracodawcy rozliczający pracownika i opłacający za niego składki bezwzględnie muszą posiadać numer NIP, gdyż to na jego podstawie dokonują zgłoszenie rejestracyjnego płatnika i podatnika składek.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U. nr 142, poz. 702 z późn. zm.).

Przemysław Gogojewicz

Pobieranie danych ...