MamBiznes.pl

Czy muszę zgłosić do urzędu dodatkowy lokal, od którego odliczam koszty?

Pobieranie danych ...

Moja firma zarejestrowana jest pod adresem domowym. Nie płacę podatku od nieruchomości, nie rozliczam powierzchni i nie odliczam od niej kosztów. Ponadto mam pracownię, od której odliczam koszty (czynsz, urządzenia, umeblowanie itp). To miejsce nie jest jednak zgłoszone w urzędzie skarbowym. Czy mogę te koszty odliczać, czy też mam obowiązek zgłosić ten dodatkowy lokal? Kolega, który pomaga mi w księgowości twierdzi, że nie muszę tego lokalu zgłaszać bo mam wpis, że działalność mogę prowadzić na terenie całego kraju.

Podatnik powinien rozliczać zajmowany przez siebie lokal na działalność gospodarczą, pomimo faktu, iż ma podpisaną umowę na najem innego lokalu i z tego tytułu odlicza koszty uzyskania przychodu. Ponadto powinien zgłosić do urzędu skarbowego, że wrzuca w koszty uzyskania przychodu, wydatki poniesione na eksploatacje pracowni, a nie rozlicza się z zarejestrowanego na działalność gospodarczą lokalu będącego siedziba firmy i jednocześnie miejscem zamieszkania.

Urząd skarbowy musi mieć jasność, że podatnik ponosi straty wynikające z działalności gospodarczej właśnie z tytułu najmu innego lokalu, niż ten który zarejestrowany jest na działalność gospodarczą. Jeżeli dokona tej czynności, wówczas będzie miał możliwość odliczenia kosztów uzyskania przychodu. Nieruchomość, która zarejestrowana jest na działalność gospodarczą podlega bezwzględnie rozliczaniu. Nie ma tutaj znaczenia fakt, że działalność gospodarcza prowadzona jest na terenie całego kraju.

Podstawa prawna:

Przemysław Gogojewicz

Pobieranie danych ...