MamBiznes.pl

Kiedy urzędnik musi składać oświadczenie majątkowe?

Pobieranie danych ...

Jestem urzędnikiem państwowym. Czy muszę składać oświadczenie majątkowe o prowadzeniu działalności przez współmałżonka?

Ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, na podstawie której zgodnie z odrębnymi przepisami osoby zajmujące kierownicze stanowiska w sektorze publicznym, zobowiązanie są do składania oświadczeń majątkowych dotyczy tylko tych osób, które mają kontakt ze środkami publicznymi. Oświadczenie majątkowe dotyczą – na poziomie gminy – m.in. wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminą, oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu wójta (burmistrza). Oświadczenie majątkowe dotyczy także dyrektora generalnego, dyrektora departamentu, kierowników urzędów i jego zastępców i tym podobnych osób mających kontakt z pieniędzmi publicznymi oraz władnymi pieniądze te wydawać.

Oświadczenie majątkowe nie dotyczy zatem wszystkich pracowników sfery budżetowej, a tylko tych nielicznych – wymienionych wyżej. A zatem osoby pracujące w ewidencji, które nie mają kontaktu z pieniędzmi publicznymi, zostały wyłączone spod działania ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, jak również ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Podstawa prawna:

Pobieranie danych ...