MamBiznes.pl

Społeczności coraz ważniejsze dla small biznesu

Pobieranie danych ...

Dominuje Facebook, wynika z październikowego badania Small Business DNA zrealizowanego przez 4P research mix na zlecenie firmy ICTAS.

Aż 91% firm wykorzystuje internet do wysyłania wiadomości e-mail, na drugim miejscu jest wyszukiwanie informacji (88%), a na trzecim bankowość elektroniczna (79%).

W firmach szybko pozycję zdobywają, bardzo modne od pewnego czasu, serwisy społecznościowego – blisko 1/4 firm deklaruje ich wykorzystanie. „Przedsiębiorcy dopiero zaczynają przygodę z serwisami społecznościami i powoli odkrywają ich możliwości” – twierdzi Robert Mroziński Prezes ICTAS – „zwłaszcza wśród najmniejszych firm często jest tak, że profil firmowy pokrywa się z profilem osobistym przedsiębiorcy, który przy pomocy serwisu prowadzi działalność marketingową firmy”.

Wśród przedsiębiorców wykorzystujących serwisy społecznościowe zdecydowanie króluje Facebook wykorzystuje go, aż 84% firm, na drugim miejscu znajduje się nk.pl (Nasza Klasa), która ma jednak znacznie mniej użytkowników – 35%. Na dalszych dwóch miejscach znalazły się serwisy mikroblogowe Twitter (11%) i Blip (10%). Niemniej jednak należy także wspomnieć o LinkedIn, który w działaniach gospodarczych, zwłaszcza małych i średnich firm odgrywa szczególną rolą zwłaszcza w zakresie pozyskiwania nowych kontaktów i budowaniu relacji biznesowych.

Small Business DNA to comiesięczne badania small biznesu realizowane przez 4P research mix. Prezentowane wyniki pochodzą z fali zrealizowanej na losowej próbie 500 mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających do 49 osób z terenu całej Polski. Firmy takie stanowią przeszło 99% firm działających w Polsce.

Badanie zostało zrealizowane w październiku br.

Badanie zostało zrealizowane w październiku br.

Źródło: Small Business DNA

Pobieranie danych ...