Społeczności coraz ważniejsze dla small biznesu
Dominuje Facebook, wynika z październikowego badania Small Business DNA zrealizowanego przez 4P research mix na zlecenie firmy ICTAS.
Aż 91% firm wykorzystuje internet do wysyłania wiadomości e-mail, na drugim miejscu jest wyszukiwanie informacji (88%), a na trzecim bankowość elektroniczna (79%).
W firmach szybko pozycję zdobywają, bardzo modne od pewnego czasu, serwisy społecznościowego – blisko 1/4 firm deklaruje ich wykorzystanie. „Przedsiębiorcy dopiero zaczynają przygodę z serwisami społecznościami i powoli odkrywają ich możliwości” – twierdzi Robert Mroziński Prezes ICTAS – „zwłaszcza wśród najmniejszych firm często jest tak, że profil firmowy pokrywa się z profilem osobistym przedsiębiorcy, który przy pomocy serwisu prowadzi działalność marketingową firmy”.
Wśród przedsiębiorców wykorzystujących serwisy społecznościowe zdecydowanie króluje Facebook wykorzystuje go, aż 84% firm, na drugim miejscu znajduje się nk.pl (Nasza Klasa), która ma jednak znacznie mniej użytkowników – 35%. Na dalszych dwóch miejscach znalazły się serwisy mikroblogowe Twitter (11%) i Blip (10%). Niemniej jednak należy także wspomnieć o LinkedIn, który w działaniach gospodarczych, zwłaszcza małych i średnich firm odgrywa szczególną rolą zwłaszcza w zakresie pozyskiwania nowych kontaktów i budowaniu relacji biznesowych.
Small Business DNA to comiesięczne badania small biznesu realizowane przez 4P research mix. Prezentowane wyniki pochodzą z fali zrealizowanej na losowej próbie 500 mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających do 49 osób z terenu całej Polski. Firmy takie stanowią przeszło 99% firm działających w Polsce.
Badanie zostało zrealizowane w październiku br.
Badanie zostało zrealizowane w październiku br.
Źródło: Small Business DNA
-
„Był czas, że każdy chciał wejść w produkcję gier. Jednak jak każda bańka, musi kiedyś pęknąć” – wiceprezes Ice Code Games, Mateusz Pilski
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat