Livespace to startup założony w 2013 roku przez Michała Skurowskiego i Marcina Stańczaka. Od ponad 10 lat dostarcza handlowcom narzędzia CRM, które ułatwiają ich codzienną sprzedaż. Startup za swoją działalność został aż czterokrotnie wyróżniony przez SellWise jako najczęściej wybierany CRM przez sektor MŚP w Polsce. Założyciele Livespace mówiąc o jego rozwoju, mają również świadomość wyzwań, przed jakimi stoją obecnie.
„W ciągu 10 lat funkcjonowania Livespace udało nam się zbudować firmę dostarczającą realną wartość dla ponad 1000 firm, co pozwoliło przekroczyć 10 mln zł przychodu za 2023 rok. Jesteśmy w szczególnym momencie — zarówno jeśli chodzi o rozwój firmy, jak i sytuację na rynku” – mówi Marcin Stańczak, COO Livespace.
Warto przeczytać: Polska platforma Scramjet Cloud doceniona w Ameryce. Otrzymała nagrodę DEVIES
Kolejna runda finansowania
CRM Livespace pomaga zwłaszcza sprzedawcom, u których cały proces sprzedaży jest złożony, a od handlowca wymaga fachowej wiedzy i działań doradczych. Livespace sam proces sprzedaży czyni również bardziej mierzalnym, co pozwala lepiej ocenić jego efektywność i poprawić rezultaty.
Jednocześnie startup pracuje nad własnym rozwojem, tak by jego narzędzia mogły stać się jeszcze bardziej pomocne i efektywne. Zakończył właśnie kolejną rundę finansowania, pozyskując 10 mln zł. Prowadzącym rundę stał się fundusz INVentures, który oprócz jakości CRM Livespace przekonało właściwe wykorzystywanie przez startup przekazywanych mu funduszy i niesłabnące zaangażowanie założycieli w projekt.
„Naszą uwagę zwrócił fakt, że spółka dotychczas sięgnęła tylko po jedną rundę finansowania i potrafiła bardzo skutecznie wykorzystać pozyskane środki, nie tylko znacząco zwiększając skalę działalności, ale i osiągając rentowność. Dzięki takiemu skutecznemu działaniu Założyciele nadal mają znaczący udział w przedsięwzięciu. Zaangażowanie i efektywność Założycieli oraz kompleksowość narzędzia, jakie oferują, daje nam pewność, że Livespace ma potencjał, aby odnieść sukces również na rynkach zagranicznych” – mówi Wojciech Dąbrowski, członek zarządu INVentures.
Plany na przyszłość
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój produktu, tak by właściwie przygotować go do wejścia na kolejne europejskie rynki. Firma ma zamiar w najbliższych miesiącach skoncentrować się na konkretnych obszarach rozwoju.
Rozwój CRM Livespace ma być oparty na trzech filarach. Pierwszym z nich ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji w narzędziu. AI ma zautomatyzować część procesów, tak by wspomóc managerów sprzedaży. Drugim jest właściwe przygotowanie do dalszej ekspansji. W tym celu dokonano rekrutacji na kluczowe stanowiska, a także przebudowano procesy, by dostosować je do konkretnych rynków. Zwiększenie popularności narzędzia i ułatwienie korzystania z niego ma zapewnić edukacja rynku i komunikacja z klientami. Pomoże to także w udoskonaleniu narzędzia na podstawie potrzeb konkretnych użytkowników.
Źródło grafiki: Livespace
Komentarze
Świetna wiadomość! Naprawdę robimy dobre produkty w Polsce i trzeba je promować zagranicą. Powodzenia Livespace CRM!