Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Domowy fizjoterapeuta zamiast opioidów. Startup Sword Health przedstawia Phoenix

Sword Health

Rozwiązanie AI ma pomagać pacjentom przeprowadzić wirtualne sesje terapeutyczne. To idea narzędzia Phoenix, które stworzył amerykański startup Sword Health.

Sword Health to startup założony w 2015 roku. Jego ideą jest dostarczenie pacjentom cyfrowych narzędzi, które pomagają samodzielnie radzić sobie z bólem. Celem tego typu działań jest unikanie innych, bardziej inwazyjnych form pomocy, takich jak środki przeciwbólowe i operacje. Odkąd było to możliwe, w swoich narzędziach firma stosuje rozwiązania AI. Najnowsze z nich o nazwie Phoenix bazuje również na sztucznej inteligencji. Ma jednak uczynić ją bardziej „ludzką”.

Warto przeczytać: Startup LabGenius walczy z nowotworami. Pozyskał 35 mln funtów na rozwój swojej platformy

Wirtualny fizjoterapeuta od Sword Health

Phoenix w założeniu ma przypominać pracę domowego fizjoterapeuty. To rodzaj tabletu, który dzięki wbudowanej kamerze śledzi i analizuje każdy ruch pacjenta podczas ćwiczeń. Co więcej, narzędzie nadzoruje postępy w pracy użytkowników, zapisuje jej wyniki i wysyła do przeglądu przez jednego z lekarzy Sword Health. Dzięki temu także lekarze współpracujący ze startupem mogą pracować wydajniej. 

Użytkownicy mogą również przekazywać Phoenix swoje odczucia na temat ćwiczeń i własnego samopoczucia. Na tej podstawie urządzenie może dostosowywać ich plan do aktualnej sytuacji pacjenta. O ile Phoenix może proponować różnego rodzaju zmiany, to zawsze końcowa decyzja o ich akceptacji należy do lekarza Sword Health. Dzięki temu cały proces jest całkowicie bezpieczny i wiarygodny.

Klienci biznesowi, ale nie tylko

Do programu Phoenix można zapisać się jeśli jest on wspierany przez danego pracodawcę. Jak widać, startup nastawia się głównie na klientów biznesowych, ale nie wyklucza rozwoju również wsparcia indywidualnych konsumentów.

Startup od początku działania zyskał 340 mln dolarów wsparcia. Finansowania udzielili między innymi Khosla Ventures, Founders Fund i General Catalyst. Obecna wycena firmy to 3 mld dolarów.

Warto przeczytać: Innowacja od L’Oreal. Pracuje nad biodrukiem skóry, który może odczuwać

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.