Fundusz bValue z kolejnym finansowaniem dla Sportano. Firma umacnia pozycję w sportowym e-commerce

Informacje o autorze

20 marca 2025
Udostępnij:

Sportano otrzymało 25 mln zł od funduszu bValue. Tym samym pozyskało już około 60 mln zł od jednego inwestora. W tym roku zamierza zostać jednym z czołowych graczy w sportowym e-commerce.

sportano

bValue po raz pierwszy zainwestowało w Sportano w ubiegłym roku. Dzisiaj poinformowano o dokapitalizowaniu spółki kwotą 25 mln zł. Tym samym dotychczas zainwestowano już 60 mln zł w sportowy e-commerce, a fundusz pozostaje jedynym, instytucjonalnym inwestorem firmy. Ponad 80% wartości należy do Marcina Grzymkowskiego, założyciela.

„Po trzech latach od rozpoczęcia działalności Sportano może poszczycić się jedną z najszerszych ofert markowych produktów sportowych w Europie. W ostatnim czasie istotnie powiększyła swoją powierzchnię magazynową, a do końca 2025 roku zwiększy liczbę autonomicznych robotów w centrum logistycznym, co pozwoli m.in. na szybszą realizację zamówień. Jak zapowiada założyciel jeszcze w kwietniu spółka będzie mogła się pochwalić mobilną aplikacją sprzedażową” – pisze fundusz bValue na swoim profilu na LinkedInie.

Sportano – lider sportowego e-commerce

Sprzęt, odzież, obuwia i akcesoria sportowe. To asortyment, który zapewnia multibrandowy sklep założony w 2021 roku. W 2024 roku Sportano wypracowało przychody wyższe o 50 mln zł niż zakładane, jednocześnie podwajając sprzedaż. Dlatego aby umocnić pozycję rynkową spółki, fundusz bValue zdecydował się na dokapitalizowanie firmy kwotą 25 mln zł.

„Dzięki stabilnemu wzrostowi i współpracy z inwestorem zwiększamy kapitał obrotowy, wzmocnimy IT i marketing. W II kw. 2025 zaprezentujemy aplikację mobilną Sportano. Pozwoli to na szybszą realizację zamówień i utrzymanie wysokiej jakości obsługi” – skomentował założyciel firmy, Marcin Grzymkowski.

Przypomnijmy, że bValue po raz pierwszy zainwestował w Sportano w lipcu 2024 roku. Dotychczas przeznaczono już 60 mln zł na wsparcie sportowego e-commerce. „Sportano idealnie wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną. Dzięki tej inwestycji stajemy się partnerami ambitnego zespołu zarządzajacego, który wykorzysta dostarczony przez nas kapitał na realizację śmiałej wizji zbudowania wiodącego e-commerce sportowego w Europie. Na tle konkurencji, Sportano wyróżnia się nieporównywalnie szeroką ofertą, zautomatyzowaną logistyką oraz świetną obsługą klienta co stanowi solidną podstawę dla przyszłego sukcesu” – mówił jeszcze w ubiegłym roku Michał Bartosz, Partner w bValue.

Polecamy

Więcej w tym dziale: