Alternatywą dla kas samoobsługowych niedługo mogą stać się inteligentne wózki sklepowe. Rozwiązanie startupu ZeroQs ma na celu redukcję kolejek w sklepach oraz poprawę doświadczeń zakupowych klientów. Aby kontynuować dalszy rozwój i rozpocząć ekspansję zagraniczną, firma w ramach tzw. rundy kontynuacyjnej pozyskała 2 mln zł finansowania od funduszu Freya Capital. Już wcześniej wspierał on polski startup.
„Klienci, umieszczając produkty w koszyku, skanują kody kreskowe za pomocą wbudowanego czytnika. Cały proces zakupowy jest monitorowany przez system wagowy i wizyjny, co skutecznie zabezpiecza sieci handlowe przed kradzieżą, oszustwami czy pomyłkami klientów. Po opuszczeniu sklepu, płatność jest automatycznie pobierana z konta klienta” – tłumaczy CEO spółki, Jarosław Kaczmarczyk.
Warto przeczytać: Startup eGabinet pozyskuje finansowanie od aniołów biznesu i planuje ekspansję zagraniczną
Ekspansja zagraniczna inteligentnych wózków sklepowych
Kasy samoobsługowe w sklepach oraz supermarketach to już codzienność. Pojawiły się one kilkanaście lat temu i cieszą się coraz większą popularnością. Mimo to klienci zgłaszają wiele niedogodności związanych z ich użytkowaniem m.in. nieintuicyjność oraz niesprawne działanie wag. Często wymusza to interwencję personelu, co wydłuża czas spędzony przy kasie.
W odpowiedzi na problemy w branży handlu detalicznego, został założony startup ZeroQs. Stworzył on inteligentne wózki sklepowe, wyposażone w czytnik kodów kreskowych czy wagę. Dzięki temu klienci mogą skanować swoje produkty już przy wkładaniu ich do koszyka, opłacić zakupy przy pakowaniu i wyjść ze sklepu nie stojąc w kolejce do kas. Obecnie rozwiązanie startupu jest stosowane w sklepach Społem oraz Detal Centrum.
Jak informuje spółka, trwają rozmowy z największymi detalistami w Europie, aby zwiększyć dostępność inteligentnych wózków sklepowych. Startup chce zwiększyć swoją pozycję na rynku krajowym, a następnie rozpocząć ekspansję zagraniczną. ZeroQs wprowadzając swoje rozwiązanie do sklepów, gromadzi również kluczowe dane, które pokazują preferencje zakupowe różnych grup konsumenckich.
„Nasza technologia nie tylko zapewnia klientom sieci handlowych nowy poziom doświadczeń zakupowych bez konieczności oczekiwania w kolejce, lecz także podnosi poziom bezpieczeństwa oraz generuje oszczędności czasu personelu na kontrolowaniu stanowisk self-checkout” – podkreśla prezes startupu.
Aby dalej rozwijać technologię inteligentnych wózków sklepowych, w ramach kontynuacyjnej rundy finansowanie ZeroQs pozyskał 2 mln zł. Na inwestycję po raz kolejny zdecydował się fundusz venture capital, Freya Capital.
„Obserwując dynamiczny rozwój ZeroQs, a także samego rynku, zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w spółce poprzez inwestycję follow-on. Sieci handlowe z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się dostępowi do danych dotyczących zachowań klientów, a inteligentny wózek zakupowy ZeroQs może stać się kluczowym dostawcą tych informacji. Wspomniane zapotrzebowanie potwierdzają prognozy wzrostu na rynku analityki wewnątrzsklepowej. Według raportu Straits Research globalny rynek In-Store Analytics już w 2022 roku wart był 3,8 mld USD, a prognozuje się, że do 2031 roku osiągnie wartość 25,4 mln dolarów” – komentuje Michał Lewandowski, partner zarządzający w Freya Capital.
Źródło grafik: ZeroQs
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)