Medinice ma za sobą ważny kwartał. Spółka zmierza do pierwszej komercjalizacji

Informacje o autorze

09 maja 2025
Udostępnij:

Początek roku dla Medinice to okres intensywnych działań regulacyjnych i klinicznych. Spółka poczyniła znaczne postępy na drodze do planowanej na ten rok komercjalizacji PacePress.

Medinice ma za sobą ważny kwartał

Medinice to notowana na GPW spółka, która opracowuje innowacyjne rozwiązania z zakresu kardiologii i kardiochirurgii. Podmiot opublikował sprawozdanie finansowe za I kwartał 2025 roku. Odnotowano w nim stabilne przychody jednostkowe w kwocie 56 mln zł. Jednostkowa strata netto, która została ograniczona do niespełna 1 mln zł, jest naturalna na obecnym etapie rozwoju firmy.

„Notowanie straty na obecnym etapie rozwoju firmy jest naturalnym efektem intensywnej działalności badawczo-rozwojowej. Osiągnięcie kolejnych kamieni milowych w kluczowych projektach oraz zaawansowane przygotowania rejestracyjne wyraźnie przybliżają nas do komercjalizacji. To z pewnością przełoży się na osiągnięcie trwałej rentowności oraz oczekiwanego zysku dla akcjonariuszy” – dodaje Piotr Łoziński, Dyrektor Finansowy w Medinice.

Rozwój kluczowych projektów Medinice

Najbardziej zaawansowany produkt, czyli PacePress, jest przygotowywany do audytu przeprowadzanego przez jednostkę notyfikacyjną. Celem tego procesu jest uzyskanie certyfikatu CE MDR, co umożliwi wprowadzenie produktu na rynek w Unii Europejskiej.

Drugi z projektów, CoolCryo, ma szansę stać się flagowym projektem spółki na lokalnym rynku. Zakończono wymagane przez FDA testy i skoncentrowano się na dokumentacji rejestracyjnej. Proces rejestracji prowadzony jest równolegle na rynku USA oraz UE.

„Proces rejestracyjny CoolCryo w FDA przebiega w ścisłej współpracy z amerykańskim regulatorem. Aktualnie podlega dodatkowej weryfikacji dokumentacji w celu mitygacji ryzyk. Dołożymy wszelkich starań, aby złożyć wniosek 510K jeszcze w tym kwartale. Dodatkowo niedawno uzyskany certyfikat CE na PacePress oraz możliwość wcześniejszego zakończenia badania klinicznego otwiera nam drogę do komercjalizacji tego produktu jeszcze w tym roku” – zaznaczył Sanjeev Choudhary, prezes zarządu Medinice.

Medinice planuje dalsze rozwijanie rozmów komercjalizacyjnych oraz liczne konferencje i spotkania z KOLami (Key Opinion Leader) w branży MedTech, aby promować swoje rozwiązania.

Polecamy

Więcej w tym dziale: