Dormagen w zachodnich Niemczech będzie miejscem funkcjonowania zakładu recyklingu baterii do pojazdów elektrycznych startupu Cylib. Projekt wspierają Porsche i Bosch.
Ideą startupu Cylib jest redukcja ilości odpadów, które powstają poprzez zużycie akumulatorów samochodów elektrycznych. W tym celu na potrzeby europejskiego przemysłu tego typu pojazdów rozpoczyna budowę największego zakładu recyklingu baterii litowo-jonowych w Europie.
Będzie on zlokalizowany w miejscowości Dormagen w północnej Westfalii. W jego budowę zainwestowano ponad 180 mln euro. Inwestorami, którzy wspierają startup Cylib od są między innymi producent luksusowych samochodów Porsche, a także producent AGD Bosch.
Warto przeczytać: Rusza nabór kolejnego projektu PARP. Pomoże startupom realizującym założenia zrównoważonego rozwoju
Nowy lider branży
Obecnie największy tego typu zakład to Hydrovolt, zbudowany wspólnie przez producenta baterii elektrycznych Northvolt oraz norweskiej firmy Hydro, zajmującej się energią odnawialną. Zakład ma możliwość recyklingu 12 000 ton zużytych baterii rocznie. Inicjatywa tworzona przez Cylib zakłada recykling do 30 000 ton baterii, co w praktyce uczyni go największym na świecie.
Sprzyjająca koniunktura
Kwestia recyklingu jest kluczowa z punktu widzenia strategii Unii Europejskiej. Umożliwi to zrównoważony rozwój w zakresie baterii do pojazdów elektrycznych, co ma ułatwić przejście na ten rodzaj samochodów. Nowy zakład ma obsługiwać przede wszystkim klientów z branży motoryzacyjnej.
Według informacji CNBC, Cylib otrzymał 55 mln euro w ramach najnowszej rundy finansowania. Wśród wspierających znalazły się firmy: World Fund, Porsche Ventures, Bosch i DeepTech & Climate Fonds. Porsche ma być także jednym z odbiorców baterii z recyklingu w zakładzie Cylib.
Prace nad zakładem są na razie we wstępnej fazie. Szacuje się, że zostanie on oddany do użytku w 2026 roku. Już teraz startup planuje jednak budowę kolejnych, zarówno w Niemczech, jak i innych europejskich państwach.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)