Startup Codejet, czyli platforma automatyzująca pracę programistów, pozyskała 500 tys. dolarów od Sunfish Partners oraz aniołów biznesu.
Codejet został założony pod koniec 2022 roku. Pomysł startupu realizują Patryk Pijanowski, który wcześniej prowadził swoją agencję dla programistów oraz Sebastian Kurzynowski, architekt oprogramowania i wykładowca. Spółka tworzy narzędzie, które ma na celu przyspieszenie tworzenia oprogramowania dla programistów oraz designerów. Ich rozwiązanie ma też wprowadzić oszczędności dla firm projektujących aplikacje.
„Celem Codejet jest przyspieszenie procesu tworzenia frontendu. Automatyzujemy do 60% zadań, konwertując projekty z Figma na czysty, gotowy do użycia kod. Dotychczas, cały proces realizowany był manualnie przez programistę, który musi manualnie odwzorować to co narysował grafik w kodzie. Nasze rozwiązanie znacznie skraca ten proces, generując w pełni responsywny kod, gwarantując działanie aplikacji na wszelkich urządzeniach. Do tej pory zaufało nam już ponad 14 000 użytkowników, którzy wygenerowali ponad 50 milionów linii kodu” – mówi Patryk Pijanowski, współzałożyciel startupu.
W rundzie finansowania polski startup pozyskał 500 tys. dolarów od funduszu Sunfish Partners i międzynarodowych aniołów biznesu. Wśród nich jest Fabian Q. Veit, prezes Make.com oraz Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel Vue Storefront.
Warto przeczytać: Startup eGabinet pozyskuje finansowanie od aniołów biznesu i planuje ekspansję zagraniczną
Startup dla programistów
Startup Codejet został założony przez doświadczony zespół. Spółka skupia się na tworzeniu narzędzia, które umożliwi tworzenie aplikacji bez konieczności programowania. Dzięki ich rozwiązaniu, można zautomatyzować aż do 60% zadań, poprzez konwersję projektów graficznych aplikacji, do gotowego kodu. W ostatnim czasie Codejet skupia się na dostosowywaniu narzędzia do specyficznych wymagań agencji programistycznych.
„Automatyzacja jest niezbędna dla każdej firmy zajmującej się rozwojem oprogramowania. W branży IT jakość i efektywność są nierozerwalnie powiązane. Brak ujednoliconych standardów negatywnie wpływa na wydajność, co może skutkować wydłużeniem pracy programistów nawet dziesięciokrotnie. W Codejet dostrzegamy rozwiązanie tego problemu. Dlatego nie tylko korzystamy z Codejet, ale również dostrzegamy w nim potencjał do optymalizacji naszej oferty usługowej, co skłoniło nas do inwestycji w tę firmę” – komentuje Minh Nguyen, jeden z inwestorów Codejet.
W ramach finansowania startup pozyskał 500 tys. dolarów od funduszu Sunfish Partners oraz kilku aniołów biznesu. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na rozwój narzędzia, w celu pełnej automatyzacji budowy aplikacji oraz zdobywania nowych klientów. W szczególności mowa o agencjach programistycznych. W planach jest również rozbudowa zespołu.
„Jeszcze w tym miesiącu planujemy opublikować nową funkcję, współfinansowaną przez jednego z naszych klientów – integrację ze Storybook. Umożliwi to automatyczne generowanie spójnego systemu projektowania aplikacji. Kolejne działania spółki w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy będą już zdecydowanie skoncentrowane na budowie kompletnego narzędzia typu no-code oraz rozwijaniu własnej społeczności” – komentuje Sebastian Kurzynowski, CTO firmy.
Jeszcze pod koniec 2022 roku, firma pozyskała 1,1 mln zł od innego funduszu, Terra Seed. Kwota pozwoliła na sfinansowanie wersji alpha projektu i testowanie go na pierwszych klientach, również zagranicznych. Startup od początku stawia na działalność globalną. Jak wskazuje Max Moldenhauer, partner zarządzający w Sunfish Partners, globalna wartość rynku low-code/no-code osiągnęła 22,5 mld dolarów w 2022 roku. Do 2030 roku wartość może wzrosnąć do 148 mld dolarów.
Źródło grafik: Codejet
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)