Powerdot uruchomił już w Polsce 250 punktów do ładowania aut elektrycznych, a w realizacji jest jeszcze 1500 takich miejsc. Inwestor współpracuje m.in. z franczyzobiorcami Intermarche czy E.Leclerc.
Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze, choć w Polsce nadal stanowią mały odsetek. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, na koniec listopada 2023 roku zarejestrowanych aut w pełni elektrycznych było ponad 54,7 tys. W tym samym okresie mieliśmy 5829 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. 25% z nich to szybkie punkty ładowania, natomiast 75% z nich stanowiły wolne punkty prądu przemiennego o mocy mniejszej lub równej 22kW.
Powerdot, operator stacji ładowania o portugalskich korzeniach, zdecydował się zainwestować również w Polsce. Dotychczas ogłosił partnerstwa z siecią Biedronka czy licznymi parkami handlowymi w różnych częściach kraju. Teraz zamierza współpracować z franczyzobiorcami takich sklepów jak Intermarche czy E.Leclerc. Do końca roku chce uruchomić 36 stacji ładowania, które będą usytuowane przy supermarketach oraz na stacjach benzynowych.
„Współpraca z franczyzobiorcami to ważny element naszej strategii biznesowej, realizowanej nie tylko na krajowym rynku, ale też w innych państwach europejskich. Dzięki tego typu partnerstwom uruchomiliśmy już w Polsce ponad 20 punktów ładowania, a do końca bieżącego roku ich liczba wzrośnie trzykrotnie” – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Warto przeczytać: PKO Bank Polski coraz mocniej stawia na ESG i nawiązuje współpracę ze startupami klimatycznymi
Coraz więcej stacji ładowania aut elektrycznych
Infrastruktura przeznaczona dla pojazdów elektrycznych powiększa się w Polsce. Obecnie najwięcej punktów ładowania znajduje się w Warszawie. Według danych PSPA, na koniec listopada 2023 roku mieliśmy ponad 5,8 tysięcy punktów ładowania. Mimo to, Polska wciąż znajduje się w grupie krajów z najniższą liczbą rejestracji pojazdów elektrycznych.
Źródło: PSPA
Na inwestycje w stacje ładowania w Polsce zdecydował się Powerdot. Dotychczas uruchomił już 250 takich punktów, jednak w planach ma znacznie większą liczbę. W swoim modelu biznesowym stawia na współpracę z franczyzobiorcami takich sklepów jak Intermarche czy SPAR. Wszelkie koszty związane z inwestycją pokrywa Powerdot, a po uruchomieniu stacji staje się jej operatorem. Franczyzobiorca może komercjalizować przestrzeń parkingową.
„Nasz sklep, jako jeden z pierwszych supermarketów w Polsce, udostępnił swoim klientom nowoczesną usługę szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Zrobiliśmy to w połowie 2022 roku, znacząco wyprzedzając regulacje prawne i decyzje innych sieci handlu detalicznego. W naszej branży czujemy się więc pionierami elektromobilności. Dzięki współpracy z Powerdot, uruchomiliśmy też jedną z pierwszych w Polsce ogólnodostępnych stacji ładowania o tak dużej mocy, wynoszącej aż 120 Kw” – komentuje Waldemar Gołębiowski, właściciel sklepu Intermarche w Wieliczce.
Dotychczas to we Francji Powerdot mógł się pochwalić największą współpracą z franczyzobiorcami. Łączna liczba działających i tworzonych w tym modelu punktów ładowania zbliża się tam do tysiąca. W Polsce, na podobnych zasadach, będą powstawać również takie miejsca na stacjach benzynowych. Jeszcze w tym kwartale zamierza je uruchomić m.in. w Słubicach czy Puławach.
Jak wskazuje PSPA w specjalnym raporcie, za dwa lata w Polsce może być już dostępnych 33 tys. stacji ładowania. Jednak konieczne jest wprowadzenie zmian regulacyjnych.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)