Oba podmioty od wielu lat współpracują w zakresie innowacji. Wspólne działania przyniosło już wiele wymiernych efektów i rozwiązań, które znacząco wpłynęły na rozwój branży. Jako przykład można tu wskazać chociażby koncept sklepu Żabka Nano. Marka mogła go zaprezentować dzięki zaproszeniu Microsoft podczas NRF 2023 Retail’s Big Show — największej konferencji retail na świecie. Pierwszy z tego typu bezobsługowych sklepów powstał w 2021 roku w Poznaniu. Obecnie sieć autonomicznych sklepów Żabki liczy 50 placówek. To jeden z przykładów zastosowania rozwiązań AI przez sieć we współpracy z Microsoft.
Warto przeczytać: Crowe Polska i Envirly ogłaszają partnerstwo. Pomogą firmom w raportowaniu ESG
Microsoft i Żabka zacieśniają współpracę
To właśnie obszar sztucznej inteligencji będzie przedmiotem strategicznego partnerstwa między Microsoftem i Żabką. Współpraca oznacza intensywne wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Na podstawie analizy danych przez AI powstaną również innowacyjne usługi i produkty.
Innym z obszarów, który również rozwinie się dzięki sztucznej inteligencji, będzie podnoszenie kompetencji pracowników przedsiębiorstwa. Żabka, jako pierwsza w Polsce, udostępni dla swoich pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Jego obecność w narzędziach pakietu pomoże im szybciej wykonywać rutynowe, powtarzalne czynności. Dzięki temu zyskają więcej czasu na rozwój swoich kompetencji i kreatywne działania. Copilot pomoże między innymi w przygotowaniu treści maila, podsumowaniu odbytego spotkania, czy tworzeniu planu tygodnia.
Oba podmioty podkreślają, że zacieśnienie partnerstwa jest wyrazem wzajemnego zaufania i wiary w efektywność dotychczasowej współpracy. Wyrażają także pewność, że większe wykorzystanie AI w branży retail przyczyni się do osiągnięcia korzyści dla całej społeczności ją tworzącej.
Ekspansja Żabki
Oprócz strategicznego partnerstwa z Microsoftem, Żabka ogłasza dalsze plany ekspansji. Niedawno pierwsze sklepy pojawiły się w Rumunii. Grupa Żabka chce otworzyć w ciągu najbliższych 5 lat średnio około 900 sklepów rocznie. Planuje również ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, jak poinformowano w raporcie finansowanym za 2023 rok. Jednak największym planem może być IPO, o którym niedawno media rozpisywały się ochoczo.
„W odniesieniu do kanałów fizycznych planujemy dalszą ekspansję sieci stacjonarnej, wykorzystując do lokalizacji kolejnych punktów sprzedaży narzędzia AI, gwarantujące bardzo dobre wyniki nowo otwartych sklepów. Chcemy nadal przyciągać nowych klientów i zwiększać częstotliwość zakupów w naszej sieci. W tym celu realizujemy szereg różnorodnych inicjatyw, takich jak optymalizowanie układu sklepów, wprowadzanie nowych atrakcyjnych usług i formatów czy działania skoncentrowane na strategicznych kategoriach asortymentu (głównie produktach Quick Meal Solutions)” – napisano w sprawozdaniu z działalności grupy.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)