Analiza SWOT to jeden z najpopularniejszych sposobów sprawdzenia własnego biznesu. Pozwala poznać jego mocne i słabe strony oraz przeprowadzić dokładną analizę wszystkich pozytywnych i negatywnych czynników, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji.
Dogłębne prześwietlenie swojego biznesu pod kątem najważniejszych elementów pomoże w uzyskaniu odpowiedzi na kluczowe pytania. W tym poradniku wyjaśniamy, jak zrobić analizę SWOT. Udostępniamy także gotową, przykładową analizę SWOT do pobrania w formacie pdf.
[caption id="attachment_98135" align="aligncenter" width="1200"] Analiza SWOT – co to i jak to zrobić?; Fot. Pexel/ Startup Stock Photos[/caption]
Czym jest analiza SWOT?
Pod tajemniczym skrótem „SWOT”, kryje się zestawienie angielskich słów:
- Strenghts (mocne strony),
- Weeknesses (słabe strony),
- Opportunities (szanse),
- Threats (zagrożenia).
- Strategia konserwatywna: sprawdza się w sytuacji, w której przedsiębiorstwo musi borykać się z poważnymi zagrożeniami zewnętrznymi, jednak charakteryzuje się wysokim potencjałem.
- Strategia konkurencyjna: jest dobierana w sytuacji, w której czynniki zewnętrzne oferują dużo szans. Sama firma musi natomiast pracować nad swoimi słabymi stronami, aby zwiększać konkurencyjność.
- Strategia defensywna: składa się na nią przewaga słabych stron firmy oraz zagrożenia przeważające nad okazjami w otoczeniu biznesowym. Podstawowym celem staje się wobec tego przetrwanie podmiotu oraz redukcja oczekiwań wobec rozwoju działalności.
- Strategia agresywna: sprawdzi się, jeśli mocne strony łączą się dogodnymi szansami dostępnymi w otaczającym firmę środowisku biznesowym.
Komentarze
Polecam również wprowadzic w firmie wygodne oprogramowanie: https://www.extratimeout.com/pl/biznes/5-porad-jak-dobrac-najlepsze-oprogramowanie-dla-firmy.html Na stronie jest kilka porad, jak dobrac odpowiednie oprogramowanie dla naszego biznesu. Ułatwi ono kierowanie firma, usprawni procesy.Uszczelni również nasze dochody.