W 2022 roku Brand24 zwiększył przychody o 40% w ujęciu rok do roku i zanotował niemal czterokrotnie większy zysk operacyjny niż rok wcześniej. Spółka inwestuje w rozwój nowych produktów, testuje rozwiązania oparte na AI i rozgląda się za partnerem, który pozwoli jej w pełni realizować olbrzymi potencjał.
Dla porządku warto przypomnieć, czym zajmuje się Brand24. Spółka stworzyła i doskonali narzędzia, służące do monitorowania treści oraz ochrony reputacji marek w internecie. Śledzi konkretne frazy, analizuje je liczbowo i jakościowo, a następnie wysyła klientom szczegółowe raporty. Klienci dowiadują się, jakie opinie zbierają ich produkty czy usługi oraz jaki jest generalny sentyment użytkowników sieci w kontekście danego brandu. Narzędzie jest oferowane globalnie, w modelu SaaS (Software as a Service).
Rok historycznych osiągnięć
Michał Sadowski, założyciel Brand24, podkreśla, że miniony rok był zdecydowanie najlepszym w historii spółki. Liczby to potwierdzają. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w 2022 roku 1,55 mln zł. Dla porównania – w poprzednim roku było to 260 tys. zł. Na uwagę zasługuje także progres w pozycji zysk operacyjny – 2,79 mln zł wobec 760 tys. zł w 2021 roku.
Trend wzrostowy oraz skalę działalności spółki, która z sukcesami rozpycha się na globalnym rynku, pokazują skonsolidowane przychody ze sprzedaży. W 2021 roku było to 15,79 mln, a w ubiegłym roku już 22,17 mln zł. Co więcej, w ciągu roku rentowność EBIT podskoczyła z niemal 5% do prawie 13%.
Kolejne pozycje sprawozdania finansowego dają właścicielom powody do optymizmu. W ciągu roku EBITDA wzrosła o 79% i tym samym osiągnęła poziom 5,3 mln zł. Spółka w 2022 roku wypracowała 5,2 mln zł z działalności operacyjnej, a jej zysk netto wyniósł 1,5 mln. To aż sześciokrotny, imponujący wzrost w tym zakresie.
Nowości już przynoszą zyski
Za część zysków ze sprzedaży odpowiadają nowe produkty, nad którymi spółka usilnie pracuje. Dobrym przykładem jest Insights24 – samodzielne narzędzie pozwalające na pozyskiwanie konsumenckich insightów. Jest to rozwiązanie analizujące treści umieszczane przez użytkowników w internecie i wyłuskujące z nich (nie)uświadomione potrzeby, obawy oraz wczesne opinie na temat konkretnych produktów i usług.
Prawdziwa szansa dla sztucznej inteligencji
Analizując wyniki finansowe, warto się także przyjrzeć potencjalnym kierunkom, w jakich może się rozwinąć dany biznes. A także aktualnym działaniom właścicieli. To zawsze daje pełniejszy ogląd. Interesującym wątkiem w tym kontekście są narzędzia wykorzystujące AI, z których Brand24 korzysta chętnie i w wielu obszarach.
Michał Sadowski wydaje się entuzjastą tego rodzaju rozwiązań. Przyznaje, że spółka nie tylko korzysta z dostępnych aplikacji, ale również pracuje nad własnymi narzędziami, których nie ma na rynku lub są dostępne, ale ich funkcjonalność nie jest satysfakcjonująca. W tym obszarze działalności można się dopatrywać przewag konkurencyjnych, które wpłyną także na przyszłe wyniki finansowe. Niewykluczone też, że opracowywane obecnie przez Brand24 narzędzia, staną się samodzielnymi produktami, które będą pracować na zysk całej grupy.
Przyszłość wygląda obiecująco
W 2021 roku Brand24 zadebiutował na głównym parkiecie GPW, po przenosinach z rynku NewConnect. Spółka szuka obecnie partnera, który zapewni jej jakościową ekspozycję na (przede wszystkim) rynek amerykański. Nie rozgląda się jedynie za kapitałem, ale za podmiotem, który umożliwi zwiększenie skali biznesu oraz wykorzystanie możliwości, jakie dają narzędzia zrzeszone w grupie Brand24.
Wszystkie liczby wskazują, że to naturalny krok i słuszny kierunek dla biznesu, który doskonale wie, co w cyfrowej trawie piszczy. Z pewnością musi też wiedzieć, że zapotrzebowanie na jego usługi będzie rosło, więc z wyprzedzeniem przygotowuje się na kolejny skok popularności.
MG
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)