Ranking kont firmowych

Uśmiech w biznesie — jaki ma wpływ na relacje z klientami i współpracownikami?

Uśmiech w biznesie ma wielką moc, dlatego warto go zauważyć i docenić. Przełamuje lody w pierwszych kontaktach służbowych i ociepla atmosferę nawet trudnego spotkania. Jeśli jednak jest nieszczery, może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego i wskazywać, że mamy coś do ukrycia. Jak uśmiech wpływa na relacje z klientami i współpracownikami? Podpowiadamy.

Dlaczego uśmiech w biznesie jest ważny?

Na podstawie przeprowadzonych wieloletnich badań i doświadczeń psychologów biznesu można stwierdzić, że osoby uśmiechnięte częściej odnoszą sukces. Wywołują one u swoich klientów, kontrahentów czy współpracowników pozytywne wrażenie, dzięki czemu postrzegane są jako osoby pewne siebie i spełnione, co czyni je atrakcyjnymi partnerami w niepewnym świecie biznesu.

Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że ponury wyraz twarzy zniechęca do nas otoczenie. Osoby, które są postrzegane jako pesymiści, którzy nie potrafią osiągnąć uczucia satysfakcji, często napotykają trudności w pozyskiwaniu nowych klientów. Czasami brak uśmiechu w kontaktach biznesowych może być odbierany również jako nieszczerość. Nie oznacza to jednak, że na spotkaniu biznesowym powinniśmy mieć sztucznie przyklejony uśmiech do naszej twarzy, ponieważ brak szczerości zostanie zauważony przez naszego rozmówcę i nie przyniesie pożądanych przez nas efektów. Sztucznie uśmiechające się osoby postrzegane są jako nie do końca godne zaufania – pod maską entuzjazmu mogą bowiem kryć się niejednoznaczne intencje. W związku z tym najlepiej znaleźć w sobie pokłady optymizmu i wierzyć, że nasza praca jest wartościowa, wówczas satysfakcja ze świetnie wykonanej pracy wywoła w pełni naturalną radość.

Uśmiech w biznesie a klienci

Uśmiech w biznesie jest niezwykle ważny w relacji z klientami. Z tego powodu najbardziej wymagająca jest praca, w której mamy stały kontakt z ludźmi. Osoby, które działają w branży handlowej czy usługowej powinny doskonale zdawać sobie sprawę z tego, jak ich nastawienie i aparycja wpływa na wyniki sprzedażowe. Jeśli jednak uśmiech jest nieszczery, nasze osiągnięcia będą znacznie gorsze niż u osoby, która czerpie prawdziwą radość z nawiązanej współpracy i nie ma trudności w prowadzeniu przyjacielskiej rozmowy.

Zadowolony kontrahent znacznie chętniej i częściej korzysta z usług naszej firmy. Z tego powodu nie wystarczy podczas pielęgnowania z nim relacji postawić na wymuszony uśmiech – warto postarać się o szczere i prawdziwe zadowolenie. Firmy, które zatrudniają pracowników na stanowiska związane z prowadzeniem sprzedaży czy oferowaniem usług powinny zwracać szczególną uwagę już na początku rozmów kwalifikacyjnych czy kandydat się uśmiecha i w jaki sposób to robi. Klient, który ma do czynienia z osobą pełną pozytywnego nastawienia i zapału do pracy chętniej z nią rozmawia i interesuje się szczegółami oferty. Wzbudza w nim sympatię i zaufanie, co wpływa na jego decyzje zakupowe.

Uśmiech w biznesie a relacje ze współpracownikami

Atmosfera w pracy jest niezwykle istotna, dlatego osoby, które mimo wielu obowiązków uśmiechają się do swoich współpracowników, często potrafią złagodzić konflikty i zarazić swoim entuzjazmem innych pracowników, a co za tym idzie, zwiększyć efektywność całego zespołu. Oczywiście czasami zdarzają się sytuacje, w których nawet najszerszy uśmiech nie jest w stanie zakamuflować przejściowych kłopotów w firmie, jednak nie jest tajemnicą, że optymizm pozwala znacznie skuteczniej działać w sytuacjach kryzysowych i rozwiązywać problemy.

Zdrowy, piękny uśmiech w biznesie

Nasze zęby nie zawsze prezentują się idealnie, a drobne mankamenty mogą negatywnie wpłynąć na samoocenę. Z tego powodu często rezygnujemy z uśmiechania się, co sprawia, że jesteśmy odbierani przez klientów lub współpracowników jako osoby chłodne, zdystansowane. Z tego względu warto dbać o stan swojego uzębienia, regularnie odwiedzając stomatologa, który w razie potrzeby zaproponuje nam leczenie indywidualnie dobrane do naszych potrzeb. Dzięki niemu uzyskamy satysfakcjonujący wygląd zębów umożliwiający nam swobodne uśmiechanie się w towarzystwie ważnych osobistości w świecie biznesu. Warto pamiętać, że uśmiech stanowi naszą wizytówkę, która odgrywa istotną rolę w budowaniu relacji biznesowych, daje nam pewność siebie i mocno wpływa na nasz wizerunek.

Partnerem Publikacji jest https://sobotadent.pl/

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.