MamBiznes.pl

PARP rozdaje miliony na innowacyjne produkty. Kto może uzyskać dotację?

Pobieranie danych ...

Twoja firma ma szufladzie innowacyjny projekt, który potrzebuje finansowania? Brakuje Ci środków na wdrożenie produktu, który jest wynikiem prac badawczych, a ma szansę na rynkowy sukces? Trwa nabór wniosków w ramach programu Badanie na rynek, w którym na przedsiębiorców z innowacyjnymi produktami czekają „grube” miliony.

Foto: FORUM/ Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press

Tylko do 31 października przedsiębiorcy planujący wdrożenie nowatorskich produktów mają czas na złożenie wniosku o dotację w ramach inicjatywy Badanie na rynek. Celem konkursu jest wzmocnienie konkurencyjności i innowacyjności polskich przedsiębiorców firmy poprzez udzielanie dofinansowania podmiotom wprowadzającym na rynek innowacyjnych produktów lub realizującym nowatorskie procesy technologiczne oparte na pracach badawczo-rozwojowych. Do rywalizacji o spory zastrzyk gotówki mogą stanąć firmy, których projekt jest innowacją co najmniej w skali kraju.

Ile i na co dotacja z Badania na rynek?

W ramach programu Badanie na rynek firma może pozyskać od 1 mln zł do nawet 50 mln euro. Przedsiębiorstwo nie może jednak liczyć na uzyskanie finansowania dla całości projektu. Maksymalna kwota wsparcia może wynieść do 70 proc. wartości przedkładanego do oceny projektu. Pozostałą kwotę(minimum 30 proc.) wnioskodawca zobowiązany jest wnieść w postaci wkładu własnego. Łącznie do wydania we wszystkich województwach jest pula 850 mln zł.

Pozyskane dofinansowanie przedsiębiorstwo może przeznaczyć zarówno na wydatki inwestycyjne(zakup maszyn, nieruchomości, linii produkcyjnej) jak i zakup licencji, patentów, praw intelektualnych, know-how i innych wartości niematerialnych prawnych. Dotacja może być także wydatkowana na prace rozwojowe, eksperymenty, a także na usługi doradcze.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Aby ubiegać się o dofinansowanie przedsiębiorstwo przede wszystkim musi zgłosić projekt, który jest innowacyjny w skali kraju. Firma starająca się o wsparcie w ramach programu Badanie na rynek musi działać na rynku co najmniej 12 miesięcy. Kolejnym warunkiem niezbędnym do spełnienia jest, że firma wnioskująca o wsparcie przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym w okresie 3 lat poprzedzających rok, w którym złożyła wniosek osiągnęła przychody ze sprzedaży nie niższe niż 600 tys. zł (mikro i małe firmy) lub nie niższe niż 1 mln zł (średnie firmy). Preferowane są przedsiębiorstwa, które prowadziły lub prowadzą prace badawczo-rozwojowe i są w stanie udokumentować stan, efekty tych prac oraz ich przełożenie na realizowany projekt.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości na wnioski w ramach konkursu Badanie na rynek czeka do 31 października. Szczegółowe informacje o naborze, formularz wniosku, harmonogram konkursu dostępne są na stronie programu.

Pobieranie danych ...