Roczne wydatki polskich studentów przekraczają 60 mld zł. Startup Uniperks uruchamia dla nich platformę ze zniżkami

Informacje o autorze

06 marca 2025
Udostępnij:

Studenci w Polsce mogą liczyć na naprawdę wiele zniżek, od tańszych biletów na komunikację miejską po rabaty na lunche. Dlatego Uniperks, polski startup technologiczny, właśnie uruchomił swoją platformę zniżek dla studentów.

uniperks

Andrzej Gryko, Konrad Celer oraz Karol Kocur. Studiując w Wielkiej Brytanii, dostrzegli potrzebę łatwego dostępu do zniżek studenckich. I tak właśnie narodził się pomysł na własną platformę Uniperks. Rozwiązanie umożliwia użytkownikom dostęp do specjalnych ofert cenowych podczas zakupów online i stacjonarnych, jednocześnie zapewniając partnerom biznesowym precyzyjne dotarcie do zweryfikowanej grupy studenckiej.

„Stworzyliśmy platformę, która łączy potrzeby studentów szukających oszczędności z firmami chcącymi dotrzeć do tej wartościowej grupy konsumenckiej. Pomysł narodził się z naszych własnych doświadczeń studenckich, kiedy sami zmagaliśmy się z ograniczonym budżetem. Studenci otrzymują konkretne zniżki na zakupy, a marki mogą budować relacje z młodymi klientami, które zaprocentują w przyszłości” – wyjaśnia Andrzej Gryko, CEO Uniperks.

Zniżki dla studentów

Według danych Związku Banków Polskich, roczne wydatki polskich studentów przekraczają 60 mld zł, z czego 12 mld zł to zakupy online. Dlatego Uniperks postawił na ten segment klientów, pomimo ogólnego stereotypu biednego studenta w Polsce.

„Pokolenie Z podejmuje przemyślane decyzje zakupowe i oczekuje autentycznych relacji z markami. Badania pokazują, że 43% przedstawicieli Gen Z deklaruje lojalność wobec firm, które wspierały ich w trakcie studiów. Dzisiejsi studenci to jutrzejsza klasa średnia – ich wynagrodzenia po studiach będą o ponad 50% wyższe od średniej. Pomagając studentom zarządzać ograniczonym budżetem teraz, marki wychowują sobie lojalnych klientów, którzy wkrótce będą dysponować znacznie większą siłą nabywczą” – tłumaczy Konrad Celer, COO Uniperks.

Zniżki za pośrednictwem platformy są dostępne na kilka sposobów. Pierwszy z nich to aplikacja mobilna wyposażona w geolokalizację dla sklepów stacjonarnych. Druga to portal internetowy z personalizowanymi rekomendacjami. Natomiast trzecie rozwiązanie to wtyczka do przeglądarek. Wśród partnerów platformy znajdują się już czołowe marki, w tym Samsung, HP, LG, Acer, Medicine, House, Sephora i Max Premium Burgers.

Platforma została wyposażona w zaawansowany system weryfikacji statusu studenta. Jest on zintegrowany z takimi systemami jak dobrze znany studentom USOS. Dzięki temu rozwiązaniu Uniperks zapewnia, że zniżki trafiają jedynie do aktywnych studentów.

„Nasza technologia rozwiązuje dwa wyzwania: precyzyjną weryfikację statusu studenckiego oraz dostarczanie firmom wartościowych danych w czasie rzeczywistym. Dzięki integracji z bazami uczelni zapewniamy pełną wiarygodność każdego użytkownika – podkreśla Karol Kocur, CTO Uniperks.

Do końca roku Uniperks planuje pozyskać 300 tys. aktywnych użytkowników oraz rozbudować sieć do 150 partnerów biznesowych. Strategia spółki zakłada również ekspansję na rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Turcji.

Źródło grafiki: Uniperks

Polecamy

Więcej w tym dziale: