MamBiznes.pl

Jak przygotować informację prasową?

Pobieranie danych ...

Często spotykamy się z potrzebą wyjaśnienia czegoś, przedstawienia nowego produktu, bądź też wystąpienia z niesłychanie ważną dla nas informacją. Najlepszą metodą dla tego typu celów jest zastosowanie informacji prasowej.

O czym należy pamiętać

Poszukując kontaktu z prasa musimy zastanowić się nad tym, co chcemy powiedzieć, czy będzie to dotyczyło szerszej zbiorowości czy tylko osób zamieszkujących w okolicy. Od tego zależy czy wybierzemy lokalną gazetę czy też ogólnopolską. Wcześniej przyjrzyj się problemowi, o którym chcesz mówić. Może nawet skontaktuj się ze specjalistami (w tym przypadku socjologami), aby stwierdzić jaki prawdopodobny skutek odniesie podanie takiej informacji do publicznej wiadomości.

Poza tym zanim zadzwonisz należy przygotować kilka rzeczy:

Autoryzacja

Jeżeli już zdecydowałeś się na wystąpienie prasowe, to pamiętaj o negocjowaniu warunków autoryzacji informacji, którą przekazałeś. Pamiętaj, że czasem jedno wypowiedziane przez ciebie, w dodatku niewinne zdanie, może przez jednosłowną pomyłkę przekształcić się w deklarowane stanowisko polityczne czy coś, czego zupełnie nie miałeś na myśli. Często jest tak z podkreśleniem zdania, które w rzeczywistości ma najmniejsze znaczenie.

Aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji, zwłaszcza, gdy informacja przekazywana jest za pomocą telefonu, a nie ma to miejsca przy spotkaniu w cztery oczy, mów bardzo powoli, upewniając się, że dziennikarz, z którym rozmawiasz ma czas i warunki dla zapisania tego co mówisz. Na koniec poproś dziennikarza o odczytanie tego, co zdążył napisać. Jeżeli spostrzeżesz jakieś niejasności, które to ty być może źle sformułowałeś, nie bój się mówić tego od razu, bo później prócz niemiłej miny dziennikarza, możesz się spotkać z większymi nieprzyjemnościami ze strony szerszego grona ludzi.

Jeżeli w informacji prasowej chcesz przedstawić swój nowy produkt, to pamiętaj, że nie jest to najlepszą formą promocji. Na ludzi zdecydowanie lepiej oddziałują techniki obrazkowe (reklamy telewizyjne, prasowe, internetowe, banery, sprzedaż osobista itp.) niż suche informacje w prasie, które to podawane są tylko raz.

Pobieranie danych ...