MamBiznes.pl

Start-up Admatik.pl pod lupą ekspertów

Pobieranie danych ...

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt Admatik.pl.


 

 Admatik.pl to sieć automatyzująca proces publikacji reklamy internetowej, która  daje użytkownikom możliwość bezpośredniego wyboru potencjalnych partnerów do współpracy. Reklamodawca  może skorzystać z powierzchni reklamowej dowolnej witryny WWW, wydawca zaś zyskać na emisji aktualnie dostępnych w sieci kampanii.

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure

Od pewnego czasu śledziłem dyskusję dotyczącą Admatika na jednym z portali społecznościowych. Z wielu wypowiedzi najbardziej bliska mojej opinii brzmiała: „Życzę powodzenia na trudnym rynku”. Zgadzam się z opiniami, że Adamtik nie ma istotnej przewagi konkurencyjnej na AdSense czy AdTaily, ale co z tego. Korzysta ze sprawdzonego modelu, który jest wartościowy dla obu stron, czyli wydawców i reklamodawców oraz konkurencyjny cenowo. Dodatkowo rynek tej formy sprzedaży reklamy wszedł dopiero w początkową fazy i moim zdaniem będzie się szybko rozwijał w najbliższych latach. Można dostrzec kolejne powstające serwisy działające w tym samym modelu sprzedaży. Rynek reklamy internetowej jest trudny, ale Admatik ma cechy, które pozwolą mu walczyć na nim o pozycję lidera. 

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Wzorowe wykonanie i usability serwisu – to dostrzega się już od pierwszej chwili spędzonej w serwisie. Przekaz marketingowy aż nazbyt soczysty. Biznesowo również ciekawa propozycja choć nie przekonuje mnie model aukcyjny. Koncepcja zbliżona do AdTaily, ale oferująca więcej form reklamowych. Ciekawa propozycja dla małych, specjalistycznych wydawców, którzy nie mogą podjąć współpracy z dużymi brokerami. Dla reklamodawców wciąż zbyt mało narzędzi więc ‚automagiczność’ jest trochę na wyrost. Przyszłość przed admatik.pl. Wierzę w ten projekt i ludzi, którzy za nim stoją, gotowy byłbym w projekt zainwestować.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

Pod nazwą admatik kryje się automatyczna sieć reklamowa. Deklaruje się stawkę za odsłony lub kliki, można ustalić górne ograniczenie wydatków, wybrać tematykę witryn  i już. Reklamę kupuje się jednak na zasadzie licytacji (podobnie jak boksy google).  Ta sieć to jednak nie google, nie wiem po co reklamodawca miałby licytować się z kimś o mało skuteczne dzisiaj bannery. Na razie tajemnicą (przynajmniej dla niezarejestrowanego użytkownika) jest też gdzie można się konkretnie reklamować.

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres kontakt@mambiznes.pl Zobacz najnowsze startupy 

 

Stanisław Tomczak, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Kolejny sposób na prowadzenie kampanii w internecie. I co ważne – bardzo prosty i intuicyjny. O sukcesie ostatecznie jednak zadecyduje to, czy Admatikowi uda się zdobyć wystarczająco wiele powierzchni reklamowych, czyli serwisów, blogów i forów. Jeśli w internecie istnieje jeszcze wystarczająco dużo portali/blogów, których nie zajęła jeszcze konkurencja (np. AdTaily) to twórcy na pewno mogą liczyć na przychody. Jak duże? Proporcjonalne do liczby użytkowników pozyskanych serwisów.

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

 Jest to taki wirtualny dom mediowy, wydawcy sprzedają miejsce reklamowe na swoich witrynach, a marketerzy kupują reklamę w Internecie. Serwis match-makingowy. Model biznesowy to klasyczny system prowizyjny. Pomysł dobry, funkcjonalny interfejs, ale nie wiem, czy dostatecznie dobrze zdefiniowana jest konwersja. Takich systemów jest niestety dużo – skuteczne konkurowanie na tym rynku to przede wszystkim wykazanie bezpośredniej relacji pomiędzy promocją a sprzedażą – oczywiście w praktyce nie jest to takie proste, ale mimo wszystko wykazanie pozytywnej ko-relacji będzie kluczem do sukcesu. Przeczytaj recenzje innych projektów: 

 

– Start-up na dywaniku: Wizytownik.pl

– Start-up na dywaniku: JakKupować.pl

– Start-up na dywaniku: Mobiks.pl

– Start-up na dywaniku: Firmlet.pl

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl 

 Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

  

Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Pobieranie danych ...