Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

TikTok może stać się najbardziej dochodową aplikacją. Jednak nieliczni zarabiają na niej miliony

TikTok zarobki

Popularna aplikacja mobilna, TikTok, wygenerowała 10 mld USD przychodów. Dotychczas takie wyniki osiągały jedynie gry mobilne. I choć na TikToku można zarabiać miliony, to niewiele osób odnotowuje takie wynagrodzenie.

TikTok, czyli aplikacja mobilna stworzona przez chińską firmę ByteDance, zadebiutowała na rynku w 2016 roku. Służy ona do publikowania krótkich materiałów wideo. Z roku na rok aplikacja stawała się coraz popularniejsza, a jak wynika z najnowszych danych Data.AI, wygenerowała już 10 mld USD przychodów. Jest to nie lada osiągnięcie, ponieważ dotychczas takie wyniki osiągały gry mobilne m.in. Candy Crush Saga czy Clash of Clans.

Popularna aplikacja zarabia najczęściej na reklamach, jednak jak podkreślono w raporcie Data.AI to „monety TikToka” napędziły przychody. Użytkownicy kupują dostępny pakiet monet w aplikacji i następnie dowolną ilość przeznaczają na napiwki dla swoich ulubionych influencerów. W minionym roku najpopularniejszym pakietem było 1321 monet za 19,99 USD. Wirtualne monety mogą być zamienione przez influencerów na realną gotówkę.

TikTok wydatki

Źródło: Data.AI

TikTok ma szansę zostać najbardziej dochodową aplikacją mobilną i już w 2024 roku wygenerować około 15 mld USD.

Fenomen TikToka

Jak wskazuje powyższy wykres z globalnymi wydatkami konsumentów, w pierwszych latach istnienia fenomen TikToka nie był oczywisty. Pomimo że umożliwia jedynie publikowanie krótkich materiałów wideo, jakich nie brakuje w popularnych mediach społecznościowych jak Facebook czy Instagram, to TikTok stał się jedną z najbardziej dochodowych aplikacji. I to nie tylko dzięki zarabianiu na reklamach, ale również oferowaniu wirtualnych monet wypłacanych w formie napiwków dla influencerów.

Firma analityczna Data.AI w raporcie na temat aplikacji mobilnych wskazała, że jednym z najpopularniejszych pakietów jest 1321 monet za 19,99 USD. W Polsce można zakupić podobny, a dokładniej 1400 monet w cenie 75,99 zł. Służą one do wynagradzania influencerów, których treści najbardziej nam odpowiadają. Warto podkreślić, że TikTok zatrzymuje z tego 50% dla siebie.

Monety stanowiły 25% przychodów popularnej aplikacji, a w tym roku TikTok może stać się najbardziej dochodową aplikacją. Według Lexi Sydow, dyrektor ds. analiz Data.AI, ma szansę wygenerować około 15 mld USD przychodów. Użytkownicy wydają dziennie 11 mln USD na napiwki dla swoich ulubionych influencerów. Dzięki temu TikTok zbliżył się ze swoimi wynikami do najpopularniejszych gier mobilnych jak Candy Crush Saga, która wygenerowała 12 mld USD przychodów.

TikTok vs gry

Źródło: Data.AI

Zarobki na TikToku

Jeszcze w ubiegłym roku pisaliśmy o tym ile można zarobić na TikToku. Nadal najlepiej zarabiającą influencerką na tej platformie jest Charli D’Amelio, która ma ponad 151,7 mln obserwujących. Według danych Influencer MarketingHub, jej roczne zarobki sięgają 17,5 mln USD. Na drugim miejscu z wynikiem około 10 mln USD jest jej siostra, Dixie D’Amelio.

Oczywiście tak wysokie zarobki na TikToku są wyjątkiem od reguły. Na to ile zarobimy na tej platformie ma wpływ wiele czynników, jak liczba obserwujących czy treści, które będziemy publikować. Początkowo Charli D’Amelio zaczynała od filmików tanecznych. Według raportu NeoReach, blisko 50% TikTokerów zarabia mniej niż 15 tys. USD.

zarobki influencerów TikTok

Źródło: Exploding Topics

Choć TikTok jest jedną z bardziej dochodowych i popularnych aplikacji, to należy pamiętać, że nie oznacza to łatwego zarobku dla każdego.

Warto przeczytać: Jak zarabiać na TikToku? Zobacz, jak robią to inni – na ich konta wpływają miliony

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.