Automatyzują zakupy b2b. Firma CStore rozpoczęła emisję akcji, aby rozszerzyć działalność na rynki europejskie

Informacje o autorze

20 marca 2024
Udostępnij:

CStore automatyzuje zakupy b2b dzięki tworzeniu oprogramowania w modelu SaaS. Aby skalować sprzedaż oraz rozpocząć ekspansję europejską, chce pozyskać 1,3 mln zł w ramach emisji akcji.

CStore

19 marca rozpoczęły się zapisy na akcje spółki technologicznej CStore. Jest to polski producent oprogramowania do automatyzacji zakupów b2b. Spółka oferuje rozwiązanie w modelu SaaS (przyp. red. Software as a Service) firmom, które prowadzą sprzedaż hurtową. Teraz CStore zamierza umocnić swoją pozycję na polskim rynku oraz rozszerzyć działalność na inne europejskie państwa.

„Do tej pory zrealizowaliśmy ponad 1000 wdrożeń, w tym dla takich gigantów jak amerykański Cargill, dostarczający produkty dla przemysłu rolno-spożywczego, zatrudniający 160 tys. osób. Mamy apetyt na rozwój w kierunku klientów anglojęzycznych, myślimy o sprzedaży przede wszystkim na rynek brytyjski” – mówi Dawid Paszek, prezes zarządu CStore.

Zapisy w ramach akcji potrwają do 16 kwietnia. Cena emisyjna akcji serii G został ustalona na poziomie 2,00 zł, a wycena spółki pre-money to 23,1 mln zł. Pozyskana kwota w wysokości 1,3 mln zł pozwoli CStore rozbudować dział sprzedażowy do końca roku.

Warto przeczytać: Słowacka wersja Allegro już działa. Zbiera pozytywne opinie klientów

Emisja akcji CStore

CStore tworzy oprogramowanie, które można porównać do wirtualnego handlowca. Przyjmuje on zamówienia przez całą dobę, od nieograniczonej ilości klientów jednocześnie. Ponadto, można go zintegrować z dowolnym programem finansowo-magazynowym i dostosować do specyfiki sprzedaży w danej branży.

Rozwiązanie CStore są sprzedawane w modelu SaaS. W ramach abonamentu klienci mają dostęp do oprogramowania, aktualizacji, serwera oraz pomocy technicznej. Klienci mogą korzystać z podstawowego oprogramowania oraz zlecać dodatkowe zmiany.

Spółka w ramach pozyskanej kwoty z emisji akcji chce rozbudować swój dział sprzedażowy. Kluczowym celem będzie umocnienie pozycji na polskim rynku oraz ekspansja na europejskie państwa. Szczególnie ważnym kierunkiem rozwoju będzie Wielka Brytania. Ponadto, spółka przygotowuje się również do debiutu na rynku NewConnect. Planowany termin to IV kwartał 2024 roku.

„Początek 2024 przyniósł duże ożywienie i poprawę nastrojów wśród klientów, co skutkuje rekordową liczbą przygotowywanych nowych ofert oraz znaczącym wzrostem wyników sprzedaży. Skalujemy zespół sprzedażowy, bo uważamy, że jest to najlepszy moment na działanie” – podsumowuje Dawid Paszek.

Nowe produkty CStore

Spółka pracuje nad rozwojem nowej linii produktów, które wykorzystują sztuczną inteligencję. CStore złożył wniosek o dofinansowanie w wysokości niemal 5 mln zł z Funduszu Europejskiego dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Dotyczy on rozwoju narzędzia do bezobsługowego przyjmowania zamówień telefonicznych, wykorzystującego sztuczną inteligencję do detekcji intencji.

CStore bada także możliwości zastosowania technologii głosowych opartych na sztucznej inteligencji. Mogłyby wspierać sprzedaż hurtową, np. poprzez automatyczne wykonywanie połączeń telefonicznych do klientów z informacją o przeterminowanych płatnościach. Trwają prace nad prototypem produktu.

Warto przeczytać: „Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen

Polecamy

Więcej w tym dziale: