W ostatnim czasie nie milknie echo „wojny cenowej” pomiędzy Biedronką a Lidlem. Jednak tym razem informujemy o sukcesie polskiego startupu, który nawiązał współpracę z dużym graczem, jakim jest Biedronka. Spółka podkreśla, że sieć sklepów rzadko decyduje się na kooperacje ze startupami. Staffly będzie wspierać proces rekrutacyjny, dzięki czemu Biedronka przyspieszy selekcje w rekrutacjach masowych oraz znacznie obniży rotację personelu.
„Technologia Staffly doskonale wpisuje się w kontekst wdrażania nowoczesnych technologii rekrutacyjnych usprawniających codzienną pracę rekruterów związaną z selekcją najlepszych kandydatów. Jesteśmy podekscytowani móc ogłosić to, że największy pracodawca w Polsce, czyli Biedronka, staje się naszym klientem. Ta współpraca to krok milowy dla naszego rozwoju” – mówi Filip Sobel, CEO Staffly.
Warto przeczytać: Ambitne plany polskiego startupu. Boxmarket zamierza podbić europejskie rynki opakowań
Biedronka x Staffly
Jeronimo Martins jest właścicielem sieci sklepów Biedronka. Na koniec III kwartału 2023 roku w Polsce funkcjonowało 3 473 placówek pod znanym, żółtym szyldem. Aby usprawnić proces rekrutacyjny, Biedronka zdecydowała się podjąć współpracę ze startupem Staffly. Działa on w obszarze HR Tech i zamierza usprawnić selekcję przy rekrutacjach masowych oraz znacząco obniżyć rotację personelu.
Dzięki współpracy, polski startup otrzyma od Biedronki zestaw krótkich i personalizowanych testów rekrutacyjnych. Badają one osobowość oraz culture-fit potencjalnych pracowników.
„Narzędzie Staffly stworzył dedykowany zespół badawczy – psychometra, dr psycholog, socjolog, statystyk i trener kariery. Staffly technologicznie integruje się z systemem do rekrutacji Biedronki SAP Success Factors. Proces wysyłki badania do kandydatów jest automatyczny za pomocą SMS oraz mail, a średni czas wypełnienia testu przez aplikujących to ok. 7 minut” – czytamy w komunikacie Staffly.
Po wypełnieniu testu, kandydat otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o jego wynikach. Ponadto, również rekruterzy mają bezpośredni wgląd do systemu, w którym prowadzą proces rekrutacyjny. Współpraca Biedronki ze Staffly ma na celu przyspieszenie doboru odpowiednich kandydatów do pracy. Jest to kluczowe do dalszego rozwoju znanej sieci handlowej w Polsce.
„Przed oficjalnym rozpoczęciem współpracy, przeprowadzony został trzymiesięczny pilotaż obejmujący testy na kilku tysiącach kandydatów. Wyniki i analiza pilotażu potwierdzają, że zastosowanie technologii Staffly doprowadziło do trzykrotnie niższej rotacji wśród najlepiej dopasowanych kandydatów” – podkreśla polski startup.
Zarówno Biedronka jak i Staffly są przekonane, że współpraca wpłynie na całą branżę handlową w Polsce. Dotychczas Staffly oferowało swoje narzędzie takim markom jak Action, T-Mobile, a nawet PKP Intercity. Jeszcze w grudniu 2023 roku startup pozyskał finansowanie od funduszu Freya Capital, choć nie podano dokładnej kwoty inwestycji.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)