Dynamiczny rozwój rozwiązań AI sprawia, że mogą być one wykorzystywane w coraz szerszym obszarze. Polski Fundusz Rozwoju prognozuje, że sztuczna inteligencja w przyszłości będzie powszechnie wykorzystywana w polskich przedsiębiorstwach.
Korzyści stosowania narzędzi AI w firmie to nie tylko optymalizacja finansowa. Sztuczna inteligencja pomaga zwiększyć wydajność operacyjną przy równoczesnym poprawieniu parametrów ekologicznych prowadzonych działań. Firmy implementujące rozwiązania AI stają się nie tylko bardziej konkurencyjne, ale lepiej realizują cele zrównoważonego rozwoju, chociażby poprzez mniejsze zużycie materiałów i energii.
Systematyzacji działań krajowego biznesu w zastosowaniu narzędzi AI podjął się Polski Fundusz Rozwoju. Departament Rozwoju Innowacji PFR przygotował Mapę Polskich Rozwiązań AI.
Warto przeczytać: Polska ma potencjał, by stać się znaczącym graczem na międzynarodowej scenie startupowej – Raport „Rynek akceleracji w Polsce”
Mapa rewolucyjnych innowacji
Założeniem twórców mapy jest prezentacja rozwiązań, które zmieniają polski rynek technologiczny, ale również i światowy. W celu zapewnienia większej przejrzystości mapa została pogrupowana według przedsiębiorstw z pięciu obszarów. Wyróżniono zrównoważony rozwój, cyberbezpieczeństwo, analizę danych, administrację i finanse oraz marketing i sprzedaż.
Źródło grafiki: Polski Fundusz Rozwoju
PFR planuje publikacje kolejnych tego typu zestawień. Będą one rozszerzone o kolejne branże, takie jak: ESG, marketing, administracja i HR. Mapa nie jest zbiorem zamkniętym. Jeśli firma implementująca rozwiązania AI chce do niej dołączyć, wystarczy na stronie funduszu wypełnić formularz rejestracyjny. Po pozytywnej weryfikacji działań firmy zostanie ona umieszczona w zestawieniu.
AI przyczyną głębszej transformacji
Badania pokazują, że polski biznes coraz śmielej korzysta ze wsparcia narzędzi AI. Raport „Biznes napędzany cyfrowo. Rozwój w obliczu Przemysłu 5.0” przygotowany przez SAP wskazuje kierunki, w których używane są one w Polsce najczęściej. Korzystanie z AI zadeklarowało aż 45% firm z obszaru marketingu, 42% zajmujących się obsługą klienta, a 38% z branży e-commerce.
Co ciekawe, aż 42% badanych zadeklarowało, że korzystało ze sztucznej inteligencji przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących rozwoju firmy. Na tej podstawie można stwierdzić, że AI i korzystanie z systemów na niej opartych jest często przyczyną i początkiem głębszej transformacji przedsiębiorstwa.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)