Creative Capital Ventures z nowym funduszem. Zainwestuje w trzy kluczowe obszary

Informacje o autorze

30 października 2024
Udostępnij:

Technologie, media cyfrowe i produkty konsumenckie to przedmioty zainteresowania nowego funduszu od Creative Capital Ventures. Jego budżet to 18 mln euro.

Creative Capital Ventures

Creative Capital Ventures (CCV) to studio inwestycyjne, które działa w Londynie i Lizbonie. Podmiot ogłosił właśnie uruchomienie nowego funduszu inwestycyjnego. Jego istotą będzie połączenie działań wsparcia finansowego wczesnych firm technologicznych oraz przejęć własności intelektualnej.

„Jesteśmy podekscytowani uruchomieniem naszego nowego funduszu. Dostarczy on kluczowy kapitał i pomoże skalować innowacyjne startupy. Naszym celem jest wspieranie długoterminowego sukcesu ambitnych przedsiębiorców” – powiedział John Darling z Creative Capital Ventures.

Finansowanie Creative Capital Ventures

Początkowy budżet funduszu to składowa wsparcia inwestorów instytucjonalnych oraz prywatnych. Na chwilę obecną wynosi on 18 mln euro. Do końca pierwszego kwartału 2025 roku planowane jest jego powiększenie do 50 mln euro. Inicjatywę wspierają między Saratoga Capital i Anthill Ventures.

Założenia funduszu

Pierwszą rundę finansowania fundusz chce wykorzystać jeszcze w 2024 roku. CCV planuje dokonania w nim 18 początkowych inwestycji. Środki z funduszu mają wesprzeć startupy z sektorów nowoczesnych technologii, mediów cyfrowych, a także tworzące innowacyjne produkty konsumenckie. Przykładami kluczowych z punktu widzenia inicjatywy branż są: technologie sportowe, media, rozrywka i zdrowy styl życia. Jego ważnym aspektem będą również przejęcia własności intelektualnej (IP).

„Nasz fundusz jest zobowiązany do wspierania przedsięwzięć innowacyjnych w dziedzinach związanych z IP, zwłaszcza tych, które tworzą immersyjne doświadczenia i korzystają z praw do muzyki. Ten fundusz inwestycyjny pojawia się we właściwym momencie, ponieważ obszary te dojrzały do wzrostu i oferują ogromne możliwości ponownego wynalezienia sposobu, w jaki twórcy produkują, a konsumenci konsumują treści” – mówi Rich Britton, kierujący kreatywnymi aspektami funduszu.

Źródło grafiki: CCV/LinkedIn

Polecamy

Więcej w tym dziale: