Foodsi to startup, który promuje ideę „less waste” i skutecznie przeciwdziała marnowaniu żywności. Jego działanie opiera się na platformie, która umożliwia sklepom i lokalom gastronomicznym wyprzedaż nadwyżek jedzenia. Klienci mają szansę nabyć je nawet z 70% obniżką w stosunku do ceny podstawowej. Jednocześnie lokale rozwiązują problem nadwyżek produktów, zyskując dodatkowe przychody i nowych klientów. Z aplikacji Foodsi korzysta już blisko 2 mln użytkowników.
Model działania startupu i jego pozytywny wpływ na środowisko to atuty, które przyciągają inwestorów. Dzięki nim możliwy jest jego dynamiczny rozwój.
Foodsi rośnie w siłę
Potwierdzeniem tych słów jest rozszerzenie rundy seed startupu. Spółce udało się pozyskać dodatkowe środki w wysokości 5 mln zł. Dzięki temu wartość całej rundy to 11 mln zł. W transakcji wzięły udział fundusze AIP Seed, Satus Starter i AC/VC Impact Fund, a także kilku aniołów biznesu. Środki pozwolą na dalszy wzrost, rozwój zespołu produktowego i sprzedażowego oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Startup planuje także wprowadzenie kilku innowacji.
„Plany rozwoju aplikacji Foodsi nie kończą się na dotychczasowych osiągnięciach. Marnowanie zasobów występuje na wielu etapach łańcucha dostaw i w różnych segmentach rynku. Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem w życie kolejnych pomysłów. Testujemy różne metody ratowania zasobów, o których mamy nadzieję wkrótce powiedzieć więcej. Mimo trudnego roku dla startupów udało nam się utrzymać dynamikę wzrostu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie rynku naszą działalnością. Liczymy na dalszy wzrost, który pozwoli nam zwiększyć nasz wpływ, w przyszłości także poza granicami Polski” – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO i współzałożyciel Foodsi.
Jednym z nowych rozwiązań jest pilotaż usługi sprzedaży produktów z krótką datą przydatności z dostawą do domu. Od początku istnienia za pośrednictwem Foodsi udało się uratować prawie 5 mln paczek z jedzeniem. Ich łączna wartość to kilkadziesiąt milionów złotych.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)