W 2014 roku powstała spółka Mizzox, która początkowo działała jako software house. Jednak kilka lat później zdecydowano się rozpocząć prace nad flagowym produktem, czyli inteligentnym asystentem dla firm. W tym celu zdecydowano się na reorganizację spółki i pozyskanie nowego wspólnika. Prace nad produktem zostały sfinansowane zarówno ze środków własnych jak i przez głównego udziałowca.
„W roku 2022 rozpoczęliśmy sprzedaż produktu w modelu SaaS. Mizzox, wykorzystujący technologie sztucznej inteligencji, został zaprojektowany, aby zapewnić kompleksowe i zautomatyzowane zarządzanie przedsiębiorstwem. W pierwszym kwartale 2024 roku osiągnęliśmy przychody w wysokości 2,73 mln zł, co stanowi dowód na efektywność naszego rozwiązania” – mówi dla MamBiznes Przemysław Kot, prezes zarządu Mizzox.
Platforma technologiczna wciąż jest rozwijana, a spółka korzysta przy tym z dotacji oraz grantów. Mizzox nie wyklucza możliwości pozyskania zewnętrznego finansowania, w zależności od potrzeb.
Warto przeczytać: Startup Checly ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych. Politechnika Lubelska pomoże mu zrewolucjonizować rynek
Funkcjonalności platformy Mizzox
Asystentów ułatwiających zarządzanie firmą pojawia się coraz więcej na rynku. Mizzox przedstawił swój produkt w 2022 roku, dając zautomatyzowane narzędzie do optymalizacji zarządzania przedsiębiorstwem. Ma ono na celu znacząco oszczędzać zasoby małych i średnich przedsiębiorców. Obecnie platforma obsługuje ponad 15 tys. aktywnych licencji, co odpowiada 25 tys. użytkowników w Polsce.
„Nasz produkt integruje w sobie łatwy w obsłudze interfejs użytkownika z zaawansowanymi funkcjonalnościami, takimi jak, automatyzacja procesów płatniczych, naliczanie odsetek, wysyłka dokumentów do księgowości, a także integracja z systemami bankowymi. Umożliwia również bezpieczne przechowywanie dokumentów w chmurze oraz zapewnia kompleksowe moduły do zarządzania zadaniami, kalendarzem, projektami, finansami, zasobami ludzkimi oraz komunikacją wewnętrzną, m.in. szyfrowany komunikator” – opowiada prezes spółki.
Jak na technologiczne rozwiązanie przystało, narzędzie Mizzox opiera się na sztucznej inteligencji. Wspiera ona między innymi wyszukiwanie i analizę dokumentów oraz analizę poprawności wpłat. Spółka podkreśla, że nie rywalizuje z tradycyjnymi systemami księgowymi i podatkowymi. Wręcz przeciwnie, stanowi uzupełnienie oferty na rynku.
W planach na ten rok jest wprowadzenie nowych, kolejnych funkcjonalności. Priorytetem jest umożliwienie klientom realnego wpływu na kierunek zmian narzędzia. Obecnie w ofercie znajdują się trzy pakiety abonamentowe: Mizzox Free, dostępny bez opłat; Mizzox Business w cenie 29 zł netto miesięcznie oraz Mizzox Enterprise, oferowany za 119 zł netto miesięcznie.
„W czerwcu bieżącego roku planujemy wzbogacić nasz system o nowe funkcjonalności zgodne z KSeF oraz zaimplementować automatyzację plików JPK, co ułatwi integrację z programami księgowymi. Na horyzoncie mamy także uruchomienie marketplace-u z API, co otworzy nowe możliwości rozwoju systemu oraz jego modułów dzięki współpracy z zewnętrznymi dostawcami i integrację z innymi platformami wspierającymi działalność biznesową” – wskazuje Przemysław Kot.
Ekspansja zagraniczna
Ekspansja na rynkach zagranicznych narzędzia Mizzox rozpoczęła się w 2023 roku. Jednak produkt pojawi się w tym roku w wybranych państwach. Pierwszym krokiem są rynki europejskie, które pod wpływem nowych regulacji UE coraz intensywniej cyfryzują swoje procesy biznesowe. Trwają również prace nad wprowadzeniem narzędzia w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Indonezji.
„W Polsce dynamicznie rozwija się sektor małych i średnich przedsiębiorstw, obecnie zarejestrowane jest ponad 2 miliony firm z miesięcznym przyrostem nowych rejestracji na poziomie 30 tysięcy. W Europie liczba firm przekracza 30 milionów, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, gdzie również aktywnych jest ponad 30 milionów podmiotów gospodarczych” – podkreśla prezes spółki.
Warto również wspomnieć, że I kwartał 2024 roku był rekordowy dla spółki. Przychody osiągnęły poziom 2,73 mln zł w porównaniu do 0,38 mln zł wygenerowanych w analogicznym okresie roku 2023. Mizzox kontynuuje rozbudowę sieci partnerskiej, angażując firmy zainteresowane dystrybucją narzędzia zgodnie z ustaloną polityką współpracy.
Rozwiązanie Mizzox pozwala użytkownikom na znaczną redukcję kosztów, zastępując wiele skomplikowanych i kosztownych systemów jednym, łatwo dostępnym z każdego urządzenia.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)