Salla została założona w 2016 roku jako wsparcie dla rozwoju sektora MŚP w Arabii Saudyjskiej. Dostarcza ona tamtejszym przedsiębiorcom autorskie rozwiązanie SaaS, które umożliwia im wejście na rynek sprzedaży elektronicznej. Narzędzie dostarczane przez Salla daje możliwość stworzenia kompletnego sklepu internetowego w kilka godzin. Do dyspozycji użytkowników oddaje również wygodny system płatności online, dzięki czemu usługa to kompletny pakiet do rozpoczęcia handlu e-commerce.
Oprócz rozwiązań płatniczych Salla łączy także sprzedawców z operatorami logistycznymi. Dodatkowo oferuje około 400 aplikacji wspierających prowadzenie handlu w Internecie. Obecnie platforma obsługuje około 80 tys. aktywnych sprzedawców. Za jej pośrednictwem dokonano handlu o łącznej wartości ponad 7 mld dolarów.
Inwestycja w platformę Salla
Potencjał projektu w dalszym ciągu widzą zarówno lokalni, jak i globalni inwestorzy. Ogłoszone właśnie wsparcie dla Salla w kwocie 130 mln dolarów to efekt ich połączonych sił. W inwestycji bierze udział globalny fundusz Investcorp w połączeniu z Sanabil Investment, spółką będącą w całości własnością Funduszu Inwestycji Publicznych Arabii Saudyjskiej.
„Arabia Saudyjska ma dziś ponad milion MŚP, które w ciągu ostatnich pięciu lat odnotowały trzykrotny wzrost. Wierzymy, że plan transformacji Królestwa będzie w dalszym ciągu napędzał innowacje i wzmacniał pozycję następnego pokolenia przedsiębiorców, przy czym Salla pełni rolę kluczowego czynnika wspierającego rozwój nowych firm w ekosystemie e-commerce” – powiedział Walid Majdalani, dyrektor Investcorp ds. private equity na rynkach wschodzących.
Zadowolenia nie kryje również dyrektor generalny Salla, który wierzy, że fundusze pozwolą na dalszy rozwój oferowanych przedsiębiorcom rozwiązań.
„Jesteśmy głęboko wdzięczni za zaufanie i inwestycje ze strony Investcorp i Sanabil w Salla, co odzwierciedla ich zaufanie do naszej wizji i potencjału naszej platformy. Ta inwestycja napędza nas do przodu w naszej ciągłej misji otwierania możliwości i wzmacniania pozycji osób fizycznych, MŚP i przedsiębiorstw w zakresie rozpoczynania i rozwijania swojej działalności zarówno w Arabii Saudyjskiej, jak i poza nią. Zależy nam na dostarczaniu innowacyjnych, zorientowanych na klienta rozwiązań, które upraszczają i poprawiają doświadczenie handlu elektronicznego dla naszych sprzedawców”- mówi Nawaf Hariri, dyrektor generalny i współzałożyciel Salla.
W Salla zamierzają nadal pracować nad rozwojem narzędzi przydatnych sprzedawcom e-commerce. Firma zatrudnia obecnie ponad 160 programistów, którzy zajmują się rozwojem technologii i produktów.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)