Partnerplace to nowy startup, który oferuje małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do nieopłacalnego do tej pory narzędzia, zarezerwowanego głównie dla międzynarodowych korporacji. To platforma do zarządzania partnerstwami B2B. Nowe rozwiązanie dostosowane jest do potrzeb MŚP, które oferują produkty lub usługi IT. Jego działanie jest sporym ułatwieniem w kwestii pozyskiwania partnerów, onboardingu, śledzenia leadów, komunikacji i rozliczeń.
„Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment MŚP nie miał zbyt dużego wyboru. Ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm, które pozwala zaoszczędzić nawet 1,5 etatu na każdych 100 partnerów” – mówi Kacper Gugała, zarządzający platformą Partnerplace.
Warto przeczytać: Niemiecki startup Assetbird chce odmienić rynek nieruchomości. Inwestorzy pomogą w realizacji tej misji
System PRM dla sektora MŚP
Dzięki platformie firmy mogą w prostszy sposób budować swoje relacje z partnerami. Narzędzie umożliwia zbieranie danych i śledzenie współpracy, ułatwia wyliczenie prowizji dla partnera i proces jej wypłaty oraz zarządza komunikacją pomiędzy podmiotami. Również dla partnerów jest źródłem przejrzystej informacji dotyczącej dostarczonych przez nich poleceń. Narzędzie umożliwia dostosowanie wyglądu, a także korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych. Twórcy już teraz zapowiadają dalszy rozwój platformy.
„Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić „marketplace partnerstw”, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci. Dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu. W szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby” – mówi Simon Baradziej, CTO Partnerplace.
Pierwsi klienci i wsparcie inwestora
Mimo młodego wieku startup zyskał już pierwszych klientów. Nie są nimi wyłącznie podmioty z Polski. Przeciwnie, z platformy korzystają już także pierwsi użytkownicy zagraniczni, między innymi z USA i Holandii. Potencjał Partnerplace już wcześniej został dostrzeżony przez fundusz Tar Heel Capital Pathfinder. Na początku roku startup zyskał od inwestora środki w wysokości 1,5 mln zł. Dzięki temu możliwy jest dalszy rozwój i dotarcie do nowych potencjalnych klientów.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)