Wzorem funkcjonowania zespołu studentów są profesjonalne ekipy z Formuły 1. Tworzy go 76 osób z 11 wydziałów Politechniki Warszawskiej. Znajdują się w nim zarówno specjaliści od mechaniki i dynamiki pojazdów, inżynierii materiałowej, inżynierii wytrzymałościowej, termodynamiki, aerodynamiki, elektroniki i elektrotechniki, jak i od logistyki, pozyskiwania funduszy i marketingu. Nie jest to bowiem jedynie przedsięwzięcie techniczne, ale wymagające także pozyskania odpowiednich nakładów finansowych.
Warto przeczytać: Wirtualna rzeczywistość od Apple rozszerza zasięg działania. Debiutuje na kolejnych rynkach
Nowoczesne technologie WUT-5
Również dzięki nim pojazd mógł zostać wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Zastosowano w nim zawieszenie pushrod, które jest charakterystyczne dla sportów motorowych. Wahacze i drążki zbudowane są z rurek węglowych klejonych z insertami aluminiowymi. Felgi wykonano ze stopów magnezu, co ogranicza masę nieresorowaną. Konstrukcja nośna powstała ze stalowej ramy i monokoku z włókna węglowego. To pozwoliło zaoszczędzić 4 kg masy w stosunku do ubiegłorocznego bolidu. Pojazd wyposażono w silnik PC40 Hondy, który jest stosowany między innymi w motocyklu Honda CBR600RR. Prace nad bolidem trwały od czerwca 2023 roku do lutego 2024 roku.
Zawody Formuła Student
Świadectwem ogromnego rozwoju zespołu jest fakt, że WUT-5 powstał na długo przed pierwszymi zawodami cyklu Formuła Student. Te odbędą się na Węgrzech, Chorwacji i w Polsce. To szansa dla studentów na angaż w kadrach inżynierskich zespołów Formuły 1. Od lat są bowiem postrzegane jako swoista kuźnia talentów dla królowej motorsportu.
Same zawody nie składają się jedynie z części wyścigowej. Równie ważne są poprzedzające ją konkurencje statyczne i inspekcja techniczna. Najpierw odbywa się ocena projektu technicznego, przedstawienie kosztorysu i prezentacja biznesowa. Oprócz samego wyścigu bolidy przechodzą również testy przyspieszenia i jazdy na zakręcie.
Pierwsze zawody serii zostaną rozegrane 28 lipca. Obecnie zespół WUT Racing skupia się na wewnętrznym testowaniu swojej nowej konstrukcji.
Źródło grafiki: Politechnika Warszawska.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)