Jak mieć więcej czasu w swojej firmie na naprawdę ważne zadania? (materiał partnera)

Prowadzenie własnego biznesu to ogromne wyzwanie zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, jak i logistyczne. Często o finalnym sukcesie decydują detale, a rolą właściciela firmy jest takie zarządzanie wszelkimi procesami, aby przebiegały one sprawnie i efektywnie.

Jak mieć więcej czasu w swojej firmie na naprawdę ważne zadania?

Wielu przedsiębiorców nie do końca radzi sobie z zarządzaniem czasem. Na szczęście, mogą oni sięgnąć po nowoczesne narzędzia, dzięki którym będą mogli zaoszczędzić dodatkowe godziny i skupić się na naprawdę istotnych zadaniach z punktu widzenia funkcjonowania podmiotu gospodarczego. Mowa przede wszystkim o serwisie Powiadomienia imoje. Sprawdźmy, o co dokładnie chodzi i kto powinien sprawdzić potencjał tego rozwiązania!

Własna firma a czas

W oczach większości początkujących przedsiębiorców własna działalność gospodarcza to szansa na realizację ambitnych zawodowych celów, spełnienie marzeń, a także sposób na zdobycie wolności finansowej. Rzeczywistość okazuje się jednak inna, a droga do sukcesu nie jest usłana różami. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez The Alternative Board właściciele firm zaledwie 31,9% swojego czasu przeznaczają na przygotowywanie długoterminowych planów działania, a przez pozostały czas zajmują się bieżącymi sprawami, rozwiązywaniem problemów, a także różnego typu biurowymi zadaniami. Do tych ostatnich najczęściej zalicza się sporządzanie czy podpisywanie dokumentów, ale również opłacanie rachunków, jak i wystawianie faktur, w tym wysyłkę powiadomień o zaległych płatnościach do klientów i partnerów biznesowych! Biorąc pod uwagę statystyki opublikowane przez Puls Biznesu, około 63% respondentów poświęca dla własnej firmy ponad 50 godzin w tygodniu, z czego spora grupa przyznaje, że nie zawsze przekłada się to na wzrost zysków.

Pożeracze czasu – o czym mowa?

Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest nieefektywne zarządzanie czasem, w tym przede wszystkim bagatelizowanie różnego typu rozpraszaczy, które każdy z nas dzień w dzień spotyka na swojej drodze. Z przytoczonych wcześniej badań jasno wynika, że większość ankietowanych przedsiębiorców chciałaby pracować nie więcej niż 40 godzin tygodniowo, a czas ten zagospodarować na naprawdę ważne kwestie wpływające na rozwój przedsiębiorstwa, takie jak np. działania marketingowe, budowanie nowych kanałów sprzedażowych, dopracowanie produktu albo usługi itp. Tymczasem, do największych “pożeraczy” czasu należą zdaniem przedstawicieli świata biznesu takie zadania jak m.in. zarządzanie pocztą elektroniczną, zadania administracyjne oraz kontrolowanie przelewów przychodzących i wychodzących. W kontekście tego ostatniego nie wszyscy przedsiębiorcy mają na tyle dużo zaufania do swoich pracowników, aby zdecydować się na przekazanie im dostępu do firmowego konta. Nic jednak straconego, ponieważ wygodnym i wiarygodnym rozwiązaniem okazuje się tutaj narzędzie Powiadomienia imoje, które warto polecić każdemu, kto ceni swój czas i chce zarządzać nim najlepiej jak to tylko możliwe.

Powiadomienia imoje – najważniejsze informacje

Pogodzenie życia zawodowego i osobistego – szczególnie w przypadku przedsiębiorców – wymaga sporej determinacji oraz odpowiedniego podejścia. Na szczęście, w obecnych czasach można sięgnąć po nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym możliwe staje się zautomatyzowanie części procesów zachodzących w firmie. Mowa tutaj zarówno o większych podmiotach gospodarczych, ale również małych i średnich przedsiębiorstwach. Aplikacja Powiadomienia imoje powstała po to, aby właściciele działalności gospodarczej nie musieli już osobiście monitorować płatności, a także przypominać klientom i partnerom biznesowym o terminowych wpłatach. Narzędzie to nie tylko wyśle powiadomienie, ale także ułatwi drugiej stronie uregulowanie należności sugerując m.in. szybki przelew online czy BLIK – bez konieczności uzupełniania danych firmy przy tradycyjnym przelewie.

Jak korzystać z tego rozwiązania?

Powiadomienia imoje umożliwiają prostą i szybką zapłatę za faktury, ale zanim do tego dojdzie, przedsiębiorca może w odpowiedni sposób dostosować system do własnej komunikacji z Klientami. Rejestracja konta przebiega błyskawicznie i potrzebne są zaledwie podstawowe dane podmiotu gospodarczego. Następnie użytkownik dodaje ręcznie lub importuje dane klientów, należne kwoty, jak i terminy płatności. Kolejnym krokiem jest ustalenie indywidualnej treści powiadomień i częstotliwości ich nadawania. Do dyspozycji właściciela konta jest przejrzysty i intuicyjny panel, w którym można np. na bieżąco przeglądać listę klientów, a przy każdym z nich widnieje informacja o tym, czy należność została już uiszczona. Przy powtarzających się płatnościach, a więc takich, które regulowane są przez tego samego klienta w regularnych odstępach czasu i tej samej kwocie, możliwe jest ustawienie cyklu, dzięki czemu dana wpłata będzie pobierana automatycznie. Adresaci powiadomień otrzymują jednocześnie link do płatności, a w razie niewywiązania się ze zobowiązania system przesyła im ponowne przypomnienia. Jeśli mimo takich wezwań do zapłaty, środki nie zostają przelane, za pośrednictwem aplikacji, można nadać także informacje o działaniach windykacyjnych.

Czy warto?

Biorąc pod uwagę wszystkie “za” oraz “przeciw”, odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna: oczywiście, że warto! Narzędzie stworzone przez ING Usługi dla Biznesu S.A. sprawia, że przedsiębiorcy mogą raz na zawsze zapomnieć o konieczności sprawdzania terminowości rozliczeń, ponieważ rękę na pulsie trzyma serwis! Dla wielu podmiotów mechanizm ten okazuje się wręcz rewolucyjny, ponieważ jak nigdy wcześniej otrzymują one płatności na czas! Szczegółowe informacje na temat tego rozwiązania znajdziesz na stronie: powiadomienia.imoje.pl. Nie pozostaje już nic innego, jak samemu przekonać się o korzyściach wynikających z wykorzystania tego narzędzia! Powodzenia!

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*