Przedsiębiorca, który jest właścicielem dwóch hiszpańskich restauracji, wytoczył proces platformie TripAdvisor. Powodem była zbyt duża liczba negatywnych opinii o jego restauracji.
Zła opinia może pokrzyżować nie jeden biznes. Przekonał się o tym hiszpański restaurator. Profile jego restauracji Marina Beach Club oraz Panorama w Walencji na platformie turystycznej TripAdvisor zalała fala negatywnych komentarzy. Jak można się domyślić, nie spodobało się to hiszpańskiemu przedsiębiorcy.
Restaurator zdecydował ubiegać się o odszkodowanie w wysokości 660 tys. euro za „straty moralne” od amerykańskiego serwisu. Przedsiębiorca twierdził, że opinie internautów pojawiające się na portalu osłabiły wizerunek jego lokali. W pozwie oskarżył TripAdvisor za brak kontrolowania negatywnych komentarzy na temat placówek gastronomicznych, a także o uniemożliwienie usunięcia jego restauracji z systemu.
Wyrok jednak nie poszedł po myśli Hiszpana, bowiem sąd w Barcelonie orzekł, że restaurator nie miał prawa żądać odszkodowania od władz portalu. W uzasadnieniu można przeczytać, że nie doszło do ingerencji administratorów w opinie zamieszczone na profilach obu lokalów. Dodatkowo sąd podkreślił, że „wszystkie filtry portalu działały poprawnie”. Dodatkowo sąd odniósł się także do kwestii braku możliwości usunięcia profilu placówki. W orzeczeniu wskazano, że wycofanie opinii na ich temat byłoby działaniem na niekorzyść klientów. Tym samym amerykańska platforma została oczyszczona z zarzutów.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl