Rekordowe wsparcie dla CampusAI. Startup pozyskał 40 mln zł
![CampusAI](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2024/06/CampusAI.jpg)
Anioł biznesu i twórca SuperNova Group inwestuje w technologie sztucznej inteligencji. Jego wsparcie zapewniło startupowi CampusAI finansowanie o wartości 40 mln zł.
To rekordowe wsparcie w rundzie pre-seed udzielone polskiemu startupowi. CampusAI to firma technologiczna, której ideą jest tworzenie rozwiązań edukacyjnych w zakresie współpracy ze sztuczną inteligencją. Jej założycielem i prezesem jest Aureliusz Górski, który od 12 lat tworzy rozwiązania w krajowym ekosystemie innowacji.
Rada Naukowa CampusuAI składa się z przedstawicieli świata technologii i nauki. Zasiadają w niej prof. Aleksandra Przegalińska i prof. Dariusz Jemielniak, związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Warto przeczytać: „Liczymy, że w przyszłości, będziemy jedną z największych firm technologicznych na świecie” – Daniel Jarząb, CEO PayEye
Platforma CampusAI
W ramach tworzonych rozwiązań startup dostarcza wirtualną platformę. Służy ona pomocą zespołom czy organizacjom w nauce wykorzystania możliwości połączonych potencjałów człowieka i AI. Istotą formy edukacji proponowanej przez startup jest nauka mieszana, w której ważną rolę odgrywa praktyka. Wirtualny kampus umożliwia kursantom udział w wielu różnorodnych projektach. Ich celem jest stworzenie klastrów technologicznych.
Supernova Group wspiera CampusAI
Innowacyjne rozwiązanie w połączeniu z fachową kadrą tworzącą startup to główne czynniki, które skłoniły Macieja Zientarskiego do wsparcia projektu. Supernova Group, którego jest twórcą, przekazał w rundzie pre-seed finansowanie w kwocie 40 mln zł. Pozyskane środki pomogą CampusAI w ekspansji zagranicznej. By była skuteczna, spółka planuje udostępnienie klientom wielopoziomowej platformy generatywnej. Chce także znacznie zwiększyć sprzedaż programu rozwoju dla klientów B2B.
Plan startupu obejmuje ekspansję rozwiązań na 10 rynkach zagranicznych jeszcze w tym roku. Na początek będą to państwa angielsko i hiszpańskojęzyczne. Długoterminowa strategia CampusAI zakłada obecność na co najmniej 100 rynkach, co umożliwi dotarcie do 2 mld ludzi. W krótkim terminie spółka zamierza pozyskać 200 tys. stałych użytkowników.
Źródło grafiki: CampusAI/Facebook
Warto przeczytać: Microsoft, Nvidia i OpenAI pod lupą organów regulacyjnych. Rykoszetem mogą oberwać startupy
-
„Sztuczna inteligencja to stara technologia, która rozwijała się bardzo długo i teraz robi wrażenie” – prof. Aleksandra Przegalińska
-
„Pełnowymiarowy kontrakt dla jednego czy dwóch klientów skokowo zmienia sytuację finansową spółki” – Artur Podhorodecki, prezes QNA Technology
-
B2B vs umowa o pracę. Kiedy warto przejść z etatu na działalność?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Budka z lodami. Sprawdzamy czy to dobry pomysł na letni biznes?
-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie