Dobre wieści dla startupu Nuro. Znów może testować swój autonomiczny pojazd dostawczy
Zgoda na testy autonomicznego pojazdu dostawczego R3 startupu Nuro to ważny krok dla dalszego rozwoju projektu. By utrzymać się na rynku, firma musiała zmodyfikować swoją strategię działania.
Jak informuje portal TechCrunch, Kalifornijski Departament Pojazdów Mechanicznych pozytywnie odniósł się do wniosku startupu. Dzięki temu jego pojazd dostawczy, który nie wymaga sterowania przez człowieka, będzie testowany w czterech miastach Bay Arena. Wcześniej firma zmagała z problemami finansowymi związanymi ze złym zarządzaniem. Gdyby nie podjęte wtedy działania naprawcze, do obecnych testów wcale by nie doszło.
Warto przeczytać: Startup Monarch Tractor zamyka serię C finansowania. Pozyskał 133 mln dolarów na elektryczne traktory
Miłe złego początki
Autonomiczne pojazdy Nuro szybko zyskały przychylność inwestorów. Startup miał za sobą bardzo udane rundy finansowania ze wsparciem rzędu 2 mld dolarów. Dodatkowo nawiązał współpracę z chińskim producentem pojazdów elektrycznych BYD. Umowa zakładała produkcję tysięcy pojazdów elektrycznych R3. Proces produkcyjny szybko jednak został wstrzymany.
Opieszałość zarządzających, spowodowana być może falą początkowych sukcesów sprawiła, że środki finansowe startupu przepalane były bardzo szybko. Konieczne było zatrzymanie się i modyfikacja strategii działania, również w kontekście słabnącego zainteresowania branżą pojazdów elektrycznych. Nuro zrestrukturyzował swój zespół i skupił się na dopracowaniu rozwiązań autonomicznej jazdy, odkładając na przyszłość plany masowej produkcji pojazdów.
Współpraca z Uber Eats
Rozwiązania oparte na AI były w tym czasie testowane w pojazdach Uber Eats. To efekt 10-letniej umowy współpracy między podmiotami, podpisanej jeszcze w czasach boomu na Nuro. To pozwoliło na sprawdzenie oprogramowania między innymi w Toyotach Prius firmy dostarczającej posiłki. Z czasów współpracy z BYD w startupie jest również kilkadziesiąt wyprodukowanych egzemplarzy autonomicznych pojazdów R3. Te zostaną użyte do testów w Kalifornii. Mimo to portalowi TechCrunch udało się uzyskać informację, że startup nie planuje na razie wznowienia masowej produkcji pojazdów.
Wszystko wskazuje więc na to, że zarządzający Nuro odrobili lekcję i z większą ostrożnością podchodzą do kwestii dalszych wydatków. Jak widać taka strategia może pomóc osiągnąć długofalowy sukces.
Źródło grafiki: Nuro.
Warto przeczytać: Kolejne wsparcie Alphabet dla działu pojazdów autonomicznych. Waymo otrzyma 5 mld dolarów
-
„Większość moich decyzji inwestycyjnych była nietrafiona” – Tomasz Czapliński, SpeedUp Venture Capital Group
-
PFR Ventures podpisało pierwsze umowy z funduszami venture capital w ramach programu FENG. Kapitał zostanie przeznaczony na inwestycje w startupy
-
Bogata oferta PARP. Trwają nabory w ramach Funduszy Europejskich
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
-
Polska fizyczka i jej zespół z dużym wyróżnieniem. Zwycięstwo w European Inventor Award 2024
-
Z miłości do zdrowej żywności. VegeLIO tworzy duet międzypokoleniowy, który chce zmieniać nawyki Polaków