Po raz kolejny okazuje się, że potrzeba jest matką wynalazków. Tak było również w przypadku wileńskiego startupu Sort A Brick. Jego założyciel Ilya Malkin szybko zauważył, że sposób, w jaki jego dzieci korzystają z klocków LEGO to marnotrawstwo. Raz użyty zestaw szybko lądował w kącie, a rodzice byli zasypywani prośbami o nowy zakup.
Rosnące koszty, ale także niepotrzebne zużywanie dużej ilości plastiku stały się przyczyną opracowania koncepcji realizowanej przez Sort A Brick. A ta szybko spodobała się również inwestorom.
Warto przeczytać: Absolwenci Politechniki Warszawskiej z innowacyjnym rozwiązaniem. Startup EasyGreen ułatwia domową uprawę ziół
Sort A Brick
Startup oferuje usługi czyszczenia, sortowania i ponownego pakowania klocków LEGO klientów. W ten sposób można stworzyć zarówno oryginalne, jak i niestandardowe zestawy, dając drugie życie już raz zakupionym produktom.
„Pomagamy, czyszcząc i sortując kolekcje klocków klientów, a następnie używając naszego zastrzeżonego oprogramowania, aby sugerować nowe modele do zbudowania. Dzięki temu dzieci mogą cieszyć się zupełnie nowym doświadczeniem budowania za niższą cenę niż kupowanie nowych zestawów w sklepie” – powiedział Aurimas Slapšys, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Sort A Brick.
Startup korzysta z autorskiego, zastrzeżonego oprogramowania AI. Za jego pomocą dokonywana jest analiza i sortowanie klocków. Te procesy umożliwiają określenie, które modele da się zbudować alternatywnie z danych klocków. A mówiąc kolokwialnie — jest w czym przebierać. Ilya Malkin szacuje, że w całej swojej historii LEGO wyprodukowało około 1,5 biliona klocków.
Inwestycja w startup
Projekt szybko zyskał przychylność inwestorów. Udało mu się pozyskać 1,15 mln euro w rundzie finansowania, której przewodził fundusz dla krajów bałtyckich VC Firstpick. Oprócz tego wzięli w niej udział również aniołowie biznesu.
Startup zamierza wykorzystać środki na inwestycje w prototypowe maszyny i rozwój stosowanego przez siebie oprogramowania. Przeprowadzone zostaną również rynkowe testy. Form A Brick planuje wystartować w październiku na rynku niemieckim i konsekwentnie zwiększać swój zasięg na kolejne europejskie państwa.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)