Tinder wciąż traci użytkowników. Na ratunek sztuczna inteligencja

Informacje o autorze

07 lutego 2025
Udostępnij:

Aplikacja Tinder nie może przełamać tendencji spadku aktywnych użytkowników. By to zmienić, zamierza wprowadzić nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

Tinder wciąż traci użytkowników. Na ratunek sztuczna inteligencja

Tonący AI się chwyta? W przypadku aplikacji randkowej Tinder sytuacja nie jest może jeszcze tak tragiczna. Jej właściciel zamierza jednak walczyć ze stałym spadkiem aktywnych użytkowników. W tym celu do narzędzia zostaną jeszcze w tym kwartale wprowadzone nowe funkcje. Ich podstawą ma być sztuczna inteligencja, która wchodzi także do branży randkowej.

AI w aplikacji Tinder

Twórcy aplikacji problem dostrzegają w tym, co na początku było jej siłą. Chodzi o coraz bardziej żmudną funkcję przesuwania potencjalnych par w poszukiwaniu dopasowań do swoich preferencji. Tinder od jakiegoś czasu testował pomoc sztucznej inteligencji w tym zakresie. Obserwacje twórców potwierdzają, że rekomendacje AI generują bardziej wartościowe i spersonalizowane dopasowania niż w przypadku ręcznej selekcji.

Dyrektor finansowy Match Group, który jest właścicielem aplikacji, Gary Swidler, zapowiedział na spotkaniu z inwestorami wprowadzenie funkcji dopasowania opartej na AI. Podkreślił jednak, że będzie ona uzupełnieniem klasycznego dopasowania, a nie jej zastępstwem. Twórcy wierzą jednak, że za pomocą sztucznej inteligencji narzędzie kojarzyć będzie ze sobą bardziej wartościowe pary. A to ma skłonić użytkowników do pozostania w aplikacji Tinder.

To nie jedyna nowość oparta na AI, która zadebiutuje w aplikacji. AI Photo Finder zostało uruchomione już w zeszłym roku. Pomaga użytkownikom wybrać zdjęcie, które najlepiej pasuje do ich profilu. 

Match Group wierzy, że sztuczna inteligencja podobnie jak w przypadku aplikacji TikTok i Snapchat zwiększy zaangażowanie użytkowników i przerwie negatywny trend ich spadku. W styczniu 2025 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji spadła o około 8%.

Polecamy

Więcej w tym dziale: