Sagra Technology to polska firma zajmująca się tworzeniem rozwiązań wspierających sprzedaż, marketing i analitykę. Firma funkcjonuje od 1998 roku. Obecnie rozwiązania dla klientów dostarcza w modelu Cloud Computing.
W swoim ostatnim projekcie Sagra Technology wykorzystała sztuczną inteligencję do stworzenia narzędzia do automatycznej segmentacji klientów. ClusterSense dokona ich pogrupowania według zachowań zakupowych. Na tej podstawie przygotuje ofertę i działania zakupowe dopasowane do nawyków poszczególnych grup klientów.
Warto przeczytać: AI Act przyjęte przez Parlament Europejski. Eksperci z nadzieją o nowej regulacji
Segmentacja zwiększy efektywność działań marketingowych
ClusterSense korzysta z danych zakupowych dotyczących zamówień z przeszłości. Wsparte algorytmami uczenia maszynowego opracowuje rozwiązania na podstawie analizy historycznych danych z poszczególnych lokalizacji zakupowych. Dane te mogą być dostarczone zarówno przez dystrybutorów zewnętrznych, jak i pochodzić z własnych systemów firmy. ClusterSense został zbudowany na podstawie modeli językowych Microsoft Azure Open AI.
„Dzieląc klientów na odrębne grupy w oparciu o łączące ich cechy i sposób, w jaki kupują, firmy mogą skuteczniej ukierunkowywać swoje działania marketingowe, zadbać o doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć swoje zyski” – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology.
Rewolucja dzięki AI
Do niedawna tego typu personalizacje były bardziej czasochłonne i niedokładne. Inteligentna segmentacja klientów korzystająca z AI może być początkiem rewolucji w marketingu i sprzedaży. Sztuczna inteligencja pozwala zaoszczędzić czas. Dodatkowo wyodrębnia precyzyjnie grupę docelową, do której należy dotrzeć z konkretnymi działaniami, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu sprzedażowego.
W Sagra Technology mają świadomość potencjału związanego ze sztuczną inteligencją w marketingu i sprzedaży. ClusterSense nie jest pierwszym z narzędzi AI, które z powodzeniem funkcjonują u klientów firmy.
„ClusterSense to jedno z kilku już narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, działających u naszych klientów. Oprócz segmentacji klientów, inne aplikacje automatyzują kontrolę merchandisingu czy wspierają analitykę danych. Stawiamy na AI, bo wiemy, że jest przyszłością. Zastosowana w odpowiednim miejscu, daje efekty lepsze niż praca człowieka, zwiększa efektywność, niweluje błędy i optymalizuje koszty operacyjne” – podsumowuje Adam Sienkiewicz.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)