Startup Sportigio rewolucjonizuje komunikację klubów sportowych z fanami i kibicami. Zaprezentowano nowe rozwiązania

Informacje o autorze

18 lipca 2024
Udostępnij:

Platforma i aplikacja webowa dedykowana klubom sportowym. To podstawowe narzędzie, przez które startup Sportigio przenosi relację z kibicami i sponsorami na nowy etap.

Sportigio jest startupem z branży sportstech, którego założycielami są bracia – Marcin i Mariusz Zwierzychowscy. Istotą projektu jest platforma i aplikacja webowa, które odmieniają dotychczasowy sposób, w jaki kluby sportowe, fani i sponsorzy komunikują się ze sobą. Rozwiązanie wciąż rozwija dedykowane narzędzia z zakresu płatności, analizy danych i zaangażowania fanów. Platforma działa w modelu abonamentowym, co zapewnia startupowi środki na dalszy rozwój.

Warto przeczytać: Darmowe ubezpieczenia zwierząt. Polski startup Petsy rozszerza swoje usługi petsittingu nawiązując ważne partnerstwo

Aplikacja FanApp

Sportigio już funkcjonuje w klubach różnych dyscyplin. Jako przykład można tu wskazać siatkarską drużynę Projektu Warszawa. Z rozwiązania korzystają również kluby piłki nożnej, koszykówki czy hokeja na lodzie. Ważnym elementem, z którego korzystają jest aplikacja FanApp. Ułatwia ona budowanie zaangażowanej bazy kibiców i wzmocnienie ich relacji z klubem. To z kolei wpływa pozytywnie na wartość biznesową klubu, a także generuje nowe kanały przychodów.

„Nie spodziewałem się, że kibice tak dobrze przyjmą tę aplikację i od początku stanie się ona dla nas ważnym kanałem komunikacji. Co więcej, spełnia także oczekiwania biznesowe, bo z jej możliwości coraz częściej korzystają nasi sponsorzy” – mówi Piotr Iwańczyk, dyrektor komunikacji Projektu Warszawa.

Nowości produktowe Sportigio

W planach startupu na sezon 2024/2025 jest wprowadzenie do swojego narzędzia nowości produktowych dla klubów. Pierwszym z nich będzie Sportigio AI. Sztuczna inteligencja ma pomóc zarządzającym klubom usprawnić codzienne, rutynowe czynności. Twórcy aplikacji mają świadomość, że wiele obowiązków różnych działów jest często wykonywane przez jedną osobę, co może negatywnie odbić się na jakości.

„Największym problemem klubów sportowych są braki ludzkie w działach marketingu i biznesu, to często tzw. “one-man army” – czyli jedna osoba w biurze klubu, która odpowiada za wszystkie obszary działalności. Dlatego wspierać ich ma sztuczna inteligencja, która weźmie na siebie część obowiązków, takich jak prowadzenie strony www, generowanie grafik na social media, wysyłka newsletterów, a nawet prowadzenie działań Fan Engagement” – wyjaśnia Mariusz Zwierzychowski, założyciel Sportigio.

Drugą z nowości na nadchodzący sezon klubowy będzie Sportigio Pay. To platforma kart kibica, sponsorów oraz płatności dla klubów sportowych. Jej pierwszym etapem jest możliwość wydawania wirtualnej karty płatniczej klubu dla kibiców. W ramach pierwszej fazy wdrożenia z rozwiązania korzystają już wybrani użytkownicy.Rozwiązanie było możliwe do wprowadzenia dzięki współpracy z inwestorem Sportigio — fintechem Verestro.

Warto przeczytać: Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach

Polecamy

Więcej w tym dziale: