Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach

WUT-5

WUT-5 to piąty bolid zaprojektowany i wykonany przez studentów z Koła Naukowego WUT Racing. Maszyna jest gotowa do startów w zawodach z serii Formuła Student.

Wzorem funkcjonowania zespołu studentów są profesjonalne ekipy z Formuły 1. Tworzy go 76 osób z 11 wydziałów Politechniki Warszawskiej. Znajdują się w nim zarówno specjaliści od mechaniki i dynamiki pojazdów, inżynierii materiałowej, inżynierii wytrzymałościowej, termodynamiki, aerodynamiki, elektroniki i elektrotechniki, jak i od logistyki, pozyskiwania funduszy i marketingu. Nie jest to bowiem jedynie przedsięwzięcie techniczne, ale wymagające także pozyskania odpowiednich nakładów finansowych.

Warto przeczytać: Wirtualna rzeczywistość od Apple rozszerza zasięg działania. Debiutuje na kolejnych rynkach

Nowoczesne technologie WUT-5

Również dzięki nim pojazd mógł zostać wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Zastosowano w nim zawieszenie pushrod, które jest charakterystyczne dla sportów motorowych. Wahacze i drążki zbudowane są z rurek węglowych klejonych z insertami aluminiowymi. Felgi wykonano ze stopów magnezu, co ogranicza masę nieresorowaną. Konstrukcja nośna powstała ze stalowej ramy i monokoku z włókna węglowego. To pozwoliło zaoszczędzić 4 kg masy w stosunku do ubiegłorocznego bolidu. Pojazd wyposażono w silnik PC40 Hondy, który jest stosowany między innymi w motocyklu Honda CBR600RR. Prace nad bolidem trwały od czerwca 2023 roku do lutego 2024 roku.

Zawody Formuła Student

Świadectwem ogromnego rozwoju zespołu jest fakt, że WUT-5 powstał na długo przed pierwszymi zawodami cyklu Formuła Student. Te odbędą się na Węgrzech, Chorwacji i w Polsce. To szansa dla studentów na angaż w kadrach inżynierskich zespołów Formuły 1. Od lat są bowiem postrzegane jako swoista kuźnia talentów dla królowej motorsportu. 

Same zawody nie składają się jedynie z części wyścigowej. Równie ważne są poprzedzające ją konkurencje statyczne i inspekcja techniczna. Najpierw odbywa się ocena projektu technicznego, przedstawienie kosztorysu i prezentacja biznesowa. Oprócz samego wyścigu bolidy przechodzą również testy przyspieszenia i jazdy na zakręcie.

Pierwsze zawody serii zostaną rozegrane 28 lipca. Obecnie zespół WUT Racing skupia się na wewnętrznym testowaniu swojej nowej konstrukcji.

Źródło grafiki: Politechnika Warszawska.

Warto przeczytać: Rośnie innowacyjność polskich firm. Wnioski z raportu PARP

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.